کد خبر: ۱۱۸۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
معاون مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی کشور:
قزوین- معاون مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی کشور گفت: با هدف گذاری ۲۵۰۰ میلیارد تومانی در سال جاری برای مدرسه سازی با مشارکت خیرین فضاهای آموزشی مورد نیاز تحصیل دانش آموزان را تأمین می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین روز پنجشنبه با حضور استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاون مشارکت‌های سازمان نوسازی مدارس در استانداری قزوین برگزار شد.

خیبر بیدار پور در این جلسه اظهار داشت: تأمین نیازهای آموزشی استان نیازمند مشارکت خیرین و همه مردم است و ما تنها با کمک همه جانبه مردم قادریم مشکلات و چالش‌های خود را حل کنیم.

وی بیان کرد: باید انگیزه‌های تشویقی برای خیرین مدرسه ساز را هیا کنیم و در این میان معافیت مدارس خیر ساز از پرداخت هزینه انشعاب آب، برق و گاز می‌تواند گام مهمی در اعتمادسازی مردم در همراهی با این طرح باشد.

بیدار پور تصریح کرد: در امر مدرسه سازی هر گونه کمک اندک هم برای ما ارزشمند است و می‌تواند تأثیرگذار باشد به همین دلیل با اجرای پویش «آجر به آجر» برای جذب و مشارکت همه آحاد مردم و خیرین داخلی و خارجی برای ساخت مدرسه راه‌اندازی شده است.

هدف گذاری ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای مدرسه سازی در کشور

بیدار پور اظهار داشت: در سال گذشته ۱,۵۰۰ میلیارد تومان تعهد مدرسه سازی داشتیم و امسال هدف گذاری ما پیش بینی ۲,۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و هزینه کرد در مدرسه سازی است که سهم استان قزوین ۳۰ میلیارد تومان تعیین شده است.

وی افزود: معاون سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: در سال ۹۷ اعتبارات ملی نوسازی مدارس استان ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده که ۹۵ درصد تخصیص یافت و این رقم در سال گذشته به ۴۳ میلیارد تومان با با ۳۷ درصد تخصیص محقق شد.

بیدار پور تصریح کرد: اعتبارات خیرین از هزار میلیارد تومان به سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته که هدف گذاری امسال در استان ۳۰ میلیارد تومان و در سال آینده بیش از ۵۰ میلیارد تومان است که امیدواریم این امر تحقق یابد.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۴۸ میلیارد تومان اعتبارات ملی به قزوین تخصیص یافت که ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبارات گرمایشی بود.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور یادآور شد: طرح «آجر به آجر» با هدف جذب مشارکت‌های مردمی و خیرین و ساخت مدرسه در مناطق مختلف در همه استان‌های کشور اجرایی می‌شود و در این راه به کمک همه مردم نیازمندیم.
 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار