کد خبر: ۱۱۸۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: خبرنگاران پاسداران مرزهای شفافیت، اطلاع‌رسانی و پاسخگویی هستند و باید مورد حمایت قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه 25 خرداد) در جریان گزارش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس در صحن علنی مجلس اظهار داشت: انتظار داشتیم وزیر شاخص‌هایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ارائه کند که وضعیت ما در زمینه فرهنگ و هنر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نشان دهد و بگویند که در دولت یازدهم و دوازدهم کجا بودیم و به کجا رسیدید که متأسفانه شاخصی ارائه نشد و حرف‌های کلی چیزی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نمی‌رساند.

وی افزود: در زمینه حمایت از نهاد خانواده و تشویق به ازدواج که بحث روز جامعه ما است و بارها مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته، متأسفانه وزارت ارشاد منفعلانه عمل کرده است و تا به حال هیچ سیاستی از ناحیه وزارتخانه ندیدیم که در بخش تبلیغی و تشویقی ورود پیدا کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد وزارت ارشاد در زمینه فضای مجازی نیز گفت: در فضای مجازی چه کسی باید خلاء‌ها و کاستی‌های قانونی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پر کند؟ علی رغم رشد سریع در فضای مجازی و امکان و فرصتی که در فضای مجازی وجود دارد، چه کسی باید کاستی‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پر کند و وزارت ارشاد چه کاری انجام داده است؟

وی به حمایت از کانون‌های فرهنگی مساجد اشاره و تصریح کرد: در جامعه‌ای که ادعای دینی بودن دارد و دولت آن معتقد و باورمند است چرا نباید از مساجد حمایت شود و کانون‌ها در مساجد می‌توانند جوانان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جذب و فعالیت‌های فرهنگی، هنری و دینی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ترویج کنند. بنابراین چرا وزارت ارشاد از نظر کمک مالی از طریق دولت اقدامی نکرده است؟

قادری خاطرنشان کرد: مزیت نسبی ما بحث فیلم و سریال و کارهای فرهنگی هنری است که متأسفانه وزارت ارشاد از این امکان و فرصت برای سیاست‌گذاری استفاده نکرده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در شرایطی که سرمایه گذاری در حوزه هنری و فیلم و سریال می‌تواند درآمدزایی خوبی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته باشد، اما آن گونه که باید توجه نشده است. جایگاه کشور ما به عنوان ام القرای جهان اسلام است. بنابراین در بین کشورهای اسلامی می‌تواند حضور داشته باشد که البته وزارت ارشاد کار خاصی انجام نداده است.

وی از عدم حمایت وزارت ارشاد نسبت به رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های سالم انتقاد و تصریح کرد: منظور ما از رسانه‌هایی است که می‌خواهند سالم عمل کنند به دنبال لودگی و مسائل لهو و لعب نیستند که متأسفانه حمایت چندانی از سوی وزارت ارشاد نداشتند.

قادری با بیان این که وزارت ارشاد سیاست مشخصی در خصوص بیمه خبرنگار صورت نداده است، گفت: خبرنگاران پاسداران مرزهای شفافیت، اطلاع‌رسانی و پاسخگویی هستند و باید مورد حمایت قرار بگیرند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار