کد خبر: ۱۱۹۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فرهاد دژپسند، روز سه‌شنبه در سیزدهمین نشست هیات نمایندگان دوره نهم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با بیان اینکه بانک‌ها در پی عرضه دارایی‌های مازاد خود هستند، افزود: ظرفیت نظام بانکی ما محدود است لذا باید کارکردهایش تغییر کند.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: بانک‌ها برای اینکه مشکلی برای تولید و بخش خصوصی به وجود نیاید، این تسهیلات را امهال کرده‌اند و در قالب تسهیلات جدید ثبت کرده‌اند.

دژپسند ادامه داد: تامین مالی ثابت باید از طریق بازار سرمایه باشد، همچنین تامین مالی بنگاه های بزرگ باید از طریق بازار سرمایه صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت تامین مالی از بانک توسط شرکت‌های بزرگ، حق بنگاه‌های کوچک تضییع می‌شود.

وی با بیان اینکه قرار نیست بازار سرمایه جایگزین بازار پول شود، اضافه کرد: بانک‌ها معوقات زیادی دارند و اگر رقم ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی تمدید تسهیلات که اشاره شد، نباشد قدرت تسهیلات‌دهی بانک‌ها افزایش خواهد یافت.

وزیر اقتصاد با اشاره به سیاست‌های مالیاتی دولت برای حمایت از رشد اقتصادی گفت: امسال قصد داریم هزار هزار میلیارد تومان تامین مالی داشته باشیم که باید ۵۰ درصد آن از بازار سرمایه تامین شود.

دژپسند افزود: در صورتی که مودیان مالیاتی، مالیات سال بعد را زودتر پرداخت کنند به ازای هر ماه ۱.۵ درصد پاداش مالیاتی دریافت خواهند کرد که در مجموع یک سال، میزان آن از سود بانکی هم بیشتر است.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: افزایش درآمدهای مالیاتی به معنای افرایش فشار به مودیان خوش حساب نیست.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار