کد خبر: ۱۱۹۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
وب سایت گاردین آلبومی تصویری از عکس های "کریستوفر ویلتون استیر" عکاس بریتانیایی از چند مسجد و مکان تاریخی معروف ایران منتشر کرده است.

وب سایت روزنامه گاردین بریتانیا آلبومی تصویری از معماری منحصربفرد اماکن مذهبی و تاریخی (مساحد) ایران از عکاس بریتانیایی "کریستوفر ویلتون استیر" منتشر کرده است. در ادامه تصاویری از این آلبوم را مشاهده می کنید.

 
کاشیکاری های حرم حضرت فاظمه معصومه (س) در شهر قم
کاشیکاری های حرم حضرت فاظمه معصومه (س) در شهر قم
مسجد شاه در اصفهان
مسجد شاه در اصفهان
مسجد شبخ لطف الله - اصفهان
مسجد شبخ لطف الله - اصفهان
مسجد نصیر الملک در شیراز.تکمیل بنا در سال 1888 و در دوره قاجار
مسجد نصیر الملک در شیراز.تکمیل بنا در سال 1888 و در دوره قاجار
مسجد جامع یزد نگینی در دل کویر. این مسجد در طی حدود ۱۰۰ سال و سه دوره بنا شده‌است. پایه‌های اصلی مسجد را ساسانیان و بنای فعلی مسجد، از لحاظ شیوه معماری متعلق به دو دوره موسوم به آذری دانسته‌اند. بنای گنبد خانه متعلق به دوره ایلخانی و سر در رفیع مسجد را متعلق به زمان شاهرخ و دوره تیموری دانسته‌اند.
مسجد جامع یزد نگینی در دل کویر. 
این مسجد در طی حدود ۱۰۰ سال و سه دوره بنا شده‌است. پایه‌های اصلی مسجد را ساسانیان و بنای فعلی مسجد، از لحاظ شیوه معماری متعلق به دو دوره موسوم به آذری دانسته‌اند. بنای گنبد خانه متعلق به دوره ایلخانی و سر در رفیع مسجد را متعلق به زمان شاهرخ و دوره تیموری دانسته‌اند.
گنبد سلطانیه زنجان این گنبد، بزرگ ترین گنبد از نظر مصالحه در دنیا، با ارتفاع ۴۸٫۵ و قطر دهانه ۲۵٫۵ متر که در سال ۷۰۳ (ه. ق) به دستور الجایتو (سلطان محمد خدابنده) جهت انتقال پیکر حضرت علی (ع) امام اول شیعیان از نجف به سلطانیه ساخته شده. این بنا در مدت ۱۰ سال توسط ۳۰۰۰ کارگر ساخته شد.
گنبد سلطانیه زنجان

این گنبد، بزرگ ترین گنبد از نظر مصالحه در دنیا، با ارتفاع ۴۸٫۵ و قطر دهانه ۲۵٫۵ متر که در سال ۷۰۳ (ه. ق) به دستور الجایتو (سلطان محمد خدابنده) جهت انتقال پیکر حضرت علی (ع) امام اول شیعیان از نجف به سلطانیه ساخته شده. این بنا در مدت ۱۰ سال توسط ۳۰۰۰ کارگر ساخته شد.
 
منبع: عصر ایران

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار