کد خبر: ۱۱۹۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
پدال نیوز: بسیاری از کسب‌وکارها در بریتانیا تعطیل شده و خیابان‌های مرکز لندن خلوت شده‌‌اند
به گزارش پدال نیوز به نقل از خط بازار: در ماه آوریل، اولین ماه قرنطینه برای مهار ویروس کرونا بریتانیا، اقتصاد این کشور ۲۰ درصد منقبض شده است. این بزرگترین افت اقتصادی ماهانه ثبت‌شده در تاریخ بریتانیا است. دفتر آمار ملی بریتانیا می‌گوید در این سقوط "تاریخی" همه بخش‌های اقتصادی تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. کاهش فعالیت‌های اقتصادی ظرف این یک ماه از کل افت اقتصادی در مقطع بحران مالی ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹ شدیدتر است. محدودیت‌های وضع‌شده برای مهار کرونا در بسیاری از کشورهای جهان به رکود بی‌سابقه اقتصادی منجر شده است.

یکی از مدیران دفتر آمار ملی بریتانیا گفت: "سقوط تولید ناخالص داخلی در ماه آوریل بزرگترین سقوطی است که بریتانیا به خود دیده است."

"این بیش از سه برابر شدیدتر از افت ماه قبلی‌اش است و تقریبا ۱۰ برابر شدیدترین افتی که پیش از کووید-۱۹ داشتیم."

فصیل اسلام، سردبیر اقتصادی بی‌بی‌سی در مصاحبه ای می‌گوید: "یک پنجم اقتصاد در ماه آوریل از دست رفته، یک چهارم آن از وقتی قرنطینه شروع شد. این اعداد فقط رکوردهای ماهانه نیستند، کاملا خارج از مقیاس رایجند."

"با این وجود چنین وضعیتی آنقدرها هم تعجب‌برانگیز نیست. وقتی شریان‌های اقتصادی بسته شده، ضربه هم شدید است. خیابان‌های خالی، فروشگاه‌های خالی، اداره‌های خالی و آسمان‌های خالی چنین اعدادی می‌سازند." سردبیر اقتصادی این سرویس خبری می‌گوید دولت بریتانیا تحت فشار است تا سیاست‌های اقتصادی مشابه کشورهای اتحادیه اروپا در پیش بگیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار