کد خبر: ۱۱۹۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۸
رئیس جمهور مکزیک از لغو نشست از قبل برنامه ریزی شده خود با رئیس جمهور آمریکا که قرار بود چند روز دیگر برگزار شود، خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس جمهور مکزیک عصر چهارشنبه به وقت تهران از احتمال عدم برگزاری دیدار خود با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» رئیس جمهور مکزیک گفت که فکر نمی‌کند در یکم جولای (چهارشنبه ۱۱ تیر) نشستی که قرار بود به پیشنهاد وی با دونالد ترامپ در شهر «واشنگتن» برگزار شود، شکل گیرد. رئیس جمهور مکزیک افزوده که برنامه دیدار با ترامپ به طور کامل حذف نشده است.

دو کشور آمریکا و مکزیک بابت مسائل مهاجرتی و ساخت دیوار مرزی باهم اختلاف دارند. رئیس ‌جمهور مکزیک، از ماه ژانویه ۲۰۱۸ دستور داد دستگیری و بازگرداندن مهاجران غیرقانونی تشدید شود، اما این اقدام برای جلوگیری از هجوم رو به افزایش خانواده‌هایی که از کشورهای آمریکای جنوبی به‌خصوص «هندوراس» و گواتمالا وارد خاک آمریکا می‌شوند، کافی نبود.

 ساخت دیوار بین آمریکا و مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران نیز یکی از وعده‌های اصلی ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی در سال ۲۰۱۶ بود.  مجادله کنگره با ترامپ برای تأمین هزینه مربوط به ساخت این دیوار طولانی‌ترین تعطیلی تاریخ دولت آمریکا را رقم زد. در نهایت «پاتریک شاناهان»، سرپرست وقت وزارت دفاع آمریکا با انتقال ۱.۵ میلیارد دلار از بودجه پنتاگون برای ساخت بیش از ۸۰ مایل از دیوار حائل در نزدیکی مرز مکزیک موافقت کرد. 

رئیس جمهور مکزیک اخیرا نیز گفت که در صورت درخواست ونزوئلا، به این کشور تحت تحریم آمریکا محموله‌های بنزین ارسال می‌کند. (جزئیات بیشتر)

 انتهای پپام/خ

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار