کد خبر: ۱۱۹۶۵۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
مدیرکل تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: تاکنون به ۲۵ هزار کارگاه های اقتصادی استان که باید در سامانه «کارا» برای دریافت تسهیلات ثبت نام کنند ، پیامک ارسال شده است.

به گزارش خبرآنلاین از لرستان،  علی آشتاب با اشاره به بسته های حمایتی از کارگاه های آسیب دیده از کرونا، اظهار کرد: پیامک تایید خسارت برای ۲۵ هزار واحد ارسال شده و باید برای تکمیل مشخصات در سامانه ی کارا وابسته به وزارت تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی ثبت نام نمایند.

وی ادامه داد: این واحدها دارای کارگر بیمه شده هستند اما واحدهایی که کارگر بیمه شده ندارند مشمول این ۲۵ هزار کارگاه نشده و شیوه نامه مربوط به آنها از هفته آینده ابلاغ می شود.

آشتاب تصریح کرد: بیشتر این واحدها کارگاه‌های خرد و خوداشتغالی هستند که هرچند فعالیت آنان ادامه دارد اما به دلیل شیوع کرونا آسیب دیده و متضرر شده اند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: در پی شیوع کرونا برخی از کسب و کارها و کارگاه‌ها دچار آسیب شدند که برای این واحدها در ۱۴ رسته ی تعریف شده، تسهیلاتی در نظر گرفته شده و پس از ثبت نام برای دریافت تسهیلات و بررسی شرایط، به سیستم بانکی معرفی خواهند شد.

آشتاب با اشاره به بازپرداخت اقساط این تسهیلات از مهر به مدت ۲۴ ماه ادامه داد: به ازای هریک از افراد شاغل آسیب دیده در این کارگاه‌ها ۱۲ میلیون تومان در نظر گرفته شده اما بنگاه‌های اقتصادی که تعطیلی اجباری داشتند به ازای هر نفر ۱۶ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

به گفته وی تاکنون تعداد ۹ هزار و ۲۸۱ کارگر بیمه شده در استان نیز مشمول دریافت بیمه بیکاری شده اند.

46

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار