کد خبر: ۱۲۰۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: مبلغ 4540 میلیارد ریال به بخش اصناف تولیدی آسیب دیده از کرونا تخصیص یافته است.

حبیب امین زاده در جلسه بررسی تسهیلات مال مرتبط با کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، اظهار کرد: براساس شیوه نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعداد 14 رسته شغلی مشمول این تسهیلات هستند که از این تعداد 5 رسته مربوط به کسب و کارهای مرتبط با وزارت صمت است.

وی ادامه داد: رقم تخصیص یافته جهت تسهیلات مبلغ چهل هزار میلیارد تومان برای کشور و 2356 میلیارد تومان برای کسب و کارهای مشمول دستگاه‌های اجرایی استان بوده و از این مبلغ 454 میلیارد تومان به بخش اصناف تولیدی استان تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اینکه سود این تسهیلات 12 درصد بوده و مبلغ درنظر گرفته شده برای هر کارگر 16 تا 12 میلیون تومان است، اظهار کرد: واحدهای مشمول باید درحال حاضر فعال بوده و تعداد کارگران خود را از اسفند ماه سال قبل به بعد تا پایان سال 99 حفظ کرده و از بیمه بیکاری استفاده نکرده باشند.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی، به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر جلسه‌ای با حضور نمایندگان اداره تعاون، تامین اجتماعی، استانداری، بانک‌های عامل و اداره امور اصناف سازمان تشکیل و تصمیمات لازم در جهت پیگیری ثبت نام متقاضیان مشمول در رسته‌های شغلی مصوب پنجگانه در سامانه کارا و نحوه پیشنهاد رسته‌های شغلی جدید جهت طرح در ستاد مقابله با کرونا اتخاذ شد.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار