کد خبر: ۱۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴
وزیر نیرو:
چیت‌چیان در حاشیه هیأت دولت در جمع خبرنگاران به سفر اخیر رئیس‌جمهور به تاجیکستان و موضوع انتقال آب از این کشور اشاره کرد و افزود: این موضوع در حال مطالعه بوده و در این خصوص با قاطعیت نمی‌توان اظهارنظر کرد
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛ وزیر نیرواشاره کرد:مصرف سالانه آب تهران را بالغ بر یک میلیارد و 30 میلیون متر مکعب ذکر کرد و با اشاره به رشد 1.8 درصدی  جمعیت پایتخت، گفت: سرانه مصرف آب پایتخت حدود 3 درصد افزایش یافته است.
 
حمید چیت‌چیان با اشاره به کاهش بارندگی در تهران و افزایش  برداشت از آب چاه‌ها گفت: میزان ذخیره آبی در سدهای تأمین کننده آب پایتخت در شهریورماه سال 91، حدود 716 میلیون متر مکعب بوده که امروز به 355 میلیون متر مکعب یعنی به نصف کاهش یافته است.
 
به گفته وی، میزان بارندگی و بارش نزولات جوی تهران، در مقایسه با متوسط بارندگی سال‌های گذشته 35 درصد کاهش داشتیم.
 
وزیر نیرو، گفت: تهران از نظر منابع آب در تنگنا قرار گرفته و اطراف تهران هم ظرفیت بیشتری برای انتقال آب وجود ندارد.
 
چیت‌چیان با اشاره به انتقال آب ازسد ماملو گفت: این پروژه در حال اجرا و تکمیل بوده و تصفیه خانه آن نیز در حال تکمیل شدن است.
 
وزیر نیرو به سفر اخیر رئیس‌جمهور به کشور تاجیکستان و موضوع انتقال آب از این کشور اشاره کرد و در عین حال گفت: این موضوع در حال مطالعه بوده ودر این خصوص با قاطعیت نمی توان اظهار نظر کرد.
 
چیت‌چیان درباره انتقال آب از دریاچه خزر تا کویر مرکزی هم خبر داد که این موضوع در حال بررسی بوده و افزود: در مورد انتقال آب به سمنان و نمک‌زدایی هم وزارت نیرو منتظر اعلام موافقت محیط‌زیست است.


انتهای پیام/

برچسب ها: واردات ، آب ، تاجیکستان ، بررسی
نام:
ایمیل:
* نظر: