کد خبر: ۱۲۰۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
پایتخت چین همچنان شاهد مثبت شدن آزمایش کرونای شهروندان خود است و به نظر می‌رسد کرونا هنوز قصد ترک پکن را نداشته باشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، چین از ابتلای 17 مورد جدید به ویروس کرونا در روز یکشنبه خبر داد که اکثر مبتلایان مربوط به پکن بود.

کمیسیون بهداشت ملی اعلام کرد 17 مورد ابتلای جدید روز شنبه مورد تایید قرار گرفت که در مقایسه با روز قبل از آن که 21 نفر بود شاهد روند نزولی است.

در پکن 14 مورد جدید ابتلا به ویروس گزارش شد که در مقایسه با روز قبل از آن که 17 نفر بود کاهش یافته است.

هرچند چین به یک شرکت تولید کننده واکسن ویروس کرونا مجوز انجام آزمایشات بالینی را صادر کرد اما محققان و شرکتهای چینی درحال آزمایش شش واکسن احتمالی درمان ویروس کرونا در مرحله بالینی هستند و بیش از ده ها واکسن در سراسر دنیا در مراحل آزمایشی برای درمان ویروسی قرار دارند که تا کنون منجر به مرگ بیش از 470 هزار نفر شده است.

با وجود آزمایشات گسترده هیچ یک از این واکسن ها تا کنون موفق به عبور از مرحله سوم آزمایشات بالینی، مرحله ای حساس و ضروری برای ورود به بازار مصرف نشده اند.

به گفته مدیر کل سازمان جهانی بهداشت تنها طی هشت روز گذشته یک میلیون مورد ابتلای جدید به این بیماری همه گیر به ثبت رسیده است. این در حالی است که رسیدن موارد ابتلا به «کووید-19» به یک میلیون مورد در ابتدای همه گیری این بیماری سه ماه طول کشیده بود.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار