کد خبر: ۱۲۰۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۸
گروههای شبه نظامی کُرد دولت ترکیه را متهم می کنند که در راستای اجرای بخشی از عملیات تهاجمی خود علیه اعضای حزب کارگر کردستان (پ ک ک) پایگاههای نظامی در شمال عراق برپا کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، شبکه العربیه روز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد که گروههای شبه نظامی کُرد دولت آنکارا را به برپایی پایگاههای نظامی در شمال عراق متهم کرده است.

به گفته این گروههای شبه نظامی، برپایی این پایگاههای نظامی بخشی از عملیات تهاجمی ترکیه علیه اعضای حزب کارگران کردستان (پ ک ک) است.

شبکه العربیه به نقل از سخنگوی یک گروه شبه نظامی کُرد اعلام کرد که نیروهای ترکیه در قالب عملیات «پنجه ببر» در حال حاضر به ۲۵ مایلی داخل خاک عراق نفوذ کرده اند و تجاوز ترکیه به خاک عراق را نقض حاکمیت این کشور خواند.

گفتنی است که وزارت دفاع ملی ترکیه روز جمعه در گزارشی اعلام کرد که یک تن از نیروهای نظامی این کشور در درگیری با عناصر پ ک ک در شمال عراق کشته شده است. در واقع، نیروهای ویژه و اضافی ترکیه روز ۲۱ ژوئن به منطقه اعزام شدند.

شایان ذکر است که آنکارا حزب کارگر کردستان (پ ک ک) را یک سازمان تروریستی می داند و عملیات تهاجمی علیه این گروههای شبه نظامی را در اواسط ماه ژوئن آغاز کرد. در همین ارتباط، وزارت امور خارجه عراق تاکنون در اعتراض به آنچه که عراق نقض حاکمیت این کشور می دهد، دو یادداشت اعتراضی برای سفیر ترکیه در بغداد تحویل داده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار