کد خبر: ۱۲۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۳:۲۹
وزیر راه و شهرسازی یک هفته پس از تاکید مقام معظم رهبری و دستور رییس جمهوری در مقابله هرچه جدی تر با پدیده زمین‌خواری در نخستین اظهار نظر خود از دادستان کل کشور درخواست کرد فضا را بر سودجویانی که قصد دارند از تعطیلات نوروز برای تصرف اراضی ملی استفاده کنند ببندد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، این درخواست وزیر با اطلاعیه‌ی بعدی وزارت راه تکمیل شد تا مشخص شود هنوز روی بسیاری از صحبت‌ها در مقابله با زمین خواری به سمت اراضی شمالی کشور است و مناطق پر تردد و خوش آب و هوای حاشیه‌ی دریای خزر هنوز اصلی‌ترین محل تجمع زمین خواران به حساب می‌آید.
 
هرچند در نامه وزیر به شکل خاص به ایام نوروز و تعطیلات طولانی مدت آن اشاره شده اما به نظر می‌رسد گستردگی زمین‌های گران قیمت موجود در شمال کشور آن قدر فضای کار داشته باشد که وزارت راه رسما به ویلا فروشان این استان‌ها نیز تذکر داده و از مردم بخواهد به قیمت‌های پایین این ویلا ها اعتماد نکنند.
 
به نظر می‌رسد این تذکر مربوط به تبلیغات گسترده‌ای باشد که در طول ماه‌ها و سال‌های گذشته از طریق پیامک به مردم انتقال یافته و در بعضی شهرهای شمالی کشور زمین‌ و حتی ویلاهایی با قیمت بسیار پایین‌تر از بازار عرضه می‌کنند.
 
این اطلاعیه اعلام می‌کند دلیل اصلی این قیمت ارزان تفاوت موجود در شرایط کاربری زمین‌هاست، زمین‌هایی که بسیاری از آنها کاربری کشاورزی داشته و ساخت ویلا در انها غیر قانونی است.
 
هرچند در ماه‌های گذشته با تلاش‌های صورت گرفته از سوی نهادهای مختلف کشور حداقل سرعت زمین خواران کاهش یافته است اما هنوز در شمال و بسیاری از دیگر مناطق کشور اراضی ملی از سوی سودجویان قبضه می‌شود که این امر اعتراض بسیاری از مسولان کشور را برانگیخته است.
 
در این راستا هرچند هنوز سیاست رسمی وزارت راه پس از دستور روحانی اعلام نشده اما ورود جزئی این نهاد به زمین‌هایی که در سال‌های گذشته بارها برای مردم دردسر ساز شده‌اند می‌تواند امیدواری‌ها برای کنترل زمین خواری در سال‌ آینده را افزایش دهد.
برچسب ها: سود ، نوروز ، قیمت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار