کد خبر: ۱۲۱۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
گروه استان‌ها - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب در استان خبر داد و با اشاره به اجرای طرح نکاشت گفت: در اجرای این طرح سالانه افزون بر ۳میلیارد تومان برای تامین آب آشامیدنی استان بوشهر تخصیص می‌یابد.

عبدالحمید حمزه‌‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه وضعیت آبرسانی شهرها و روستاهای استان بوشهر نسبت به تابستان گذشته از پایدار مطلوب‌تری برخوردار شده است اظهار داشت: در راستای تامین آب شهرها و روستاهای استان بوشهر طرح‌های مهمی عملیاتی و اجرایی شده که حفر تجهیز و راه‌اندازی چاه‌های جدید، افزایش ظرفیت تولید آب از آب‌شیرین‌کن‌ بوشهر، اصلاح و نوسازی شبکه‌های آبرسانی و مدیریت توزیع آب از آن جمله است.

وی قطع انشعابات آب خانه باغ‌ها را از دیگر برنامه‌ها دانست و بیان کرد: در راستای حل بحران کم‌آبی در روستاهای ساحلی تنگستان بیش از 1000 انشعاب آب خانه باغ‌ها قطع و آب ورودی به این مکان‌ها به شبکه آبرسانی روستاهای ساحلی تنگستان انتقال یافت.

وی  با اشاره به قطع بیش از 2 هزار  انشعاب آب  خانه باغ‌ها در گورکات تنگستان، دشتستان و حدفاصل گناوه و دیلم تصریح کرد: طبق مصوبه شورای تأمین استان بوشهر هیچ‌گونه آب آشامیدنی به خانه باغ‌ها با قیمت یارانه‌ای تحویل نمی‌شود و فروش آب تانکری به این خانه باغ‌ها به قیمت واقعی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به بهبود وضعیت آبرسانی در روستاهای عسلویه خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات مقطعی روستاهای عسلویه طرح‌های مهمی اجرایی شده و این در حالی است که برای برنامه میان مدت و بلند مدت پروژه آب‌شیرین‌کن 5 هزار مترمکعبی در دستور کار قرار گرفته است.

حمزه‌پور با تاکید بر توجه به نوسازی و اصلاح شبکه‌های فرسوده از تخصیص اعتبار برای کاهش هدر رفت آب از  محل اعتبارات خرید تضمینی خبر داد و تصریح کرد: برای نخستین‌بار در کشور اعتباراتی از محل خرید تضمینی آب برای کاهش هدررفت آب در 2 شهر کنگان و بوشهر اختصاص یافت که این طرح در مدت شش سال اجرا می‌شود و نقش مهمی در رفع مشکلات هدر رفت آب در شهر‌های کنکان و بوشهر دارد.

وی با بیان اینکه 2 طرح آب شیرین‌کن در بوشهر و کنگان در مدار تولید و توزیع قرار دارد گفت: پروژه‌های شیرین‌سازی آب دریا هر کدام به ظرفیت 10 هزار مترمکعب است که تولید آب از پروژه آب شیرین‌کن بوشهر به 22 هزار و 500 متر مکعب افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از افزایش میزان مصرف آب در شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: در پی شیوع ویروس کرونا و اقدامات مشترکان به توصیه‌های بهداشتی، مصرف آب به میزان 20 درصد در استان بوشهر نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

حمزه‌پور اجرای طرح نکاشت را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در اجرای این طرح سالانه افزون بر 3 میلیارد تومان برای تامین آب آشامیدنی شهرها و روستاهای استان بوشهر آب خریداری و به شبکه‌های آبرسانی  انتقال داده می‌شود.

وی، با بیان اینکه شرکت آب وفاضلاب بوشهر  در مقابله با بیماری کرونا اقدامات مهم و تاثیرگذاری انجام داده است گفت:در این راستا با تعامل و همکاری کارشناسان بهداشت نسبت به آموزش نیروهای خدماتی در خصوص نظافت، گندزدایی و ضد عفونی کردن ساختمان‌ها، تجهیزات و وسایل و تاکید بر رعایت الزامات بهداشتی به آنان، اقدامات لازم صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از اجرای صدور مجوز 150 هزار مترمکعب آب شیرین‌کن در شهرها و روستاهای استان بوشهر خبر دادو افزود:در این راستا بخشی از پروژه‌های آب شیرین‌کن در شهرها و روستاهای استان بوشهر وارد مدار تولید می‌شود.

انتهای پیام/190/س

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار