کد خبر: ۱۲۲۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
حریق کارگاه بازیافت زباله در روستای گچی حادثه‌ساز شد و آتش‌نشانان ایستگاه 18 شیراز را به محل حادثه کشاند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، صبح امروز به‌ دنبال تماس تلفنی یکی از کارگران مبنی بر آتش‌سوزی در یک باب کارگاه و شعله‌ور شدن آتش، ایستگاه‌ 18 سازمان آتش‌نشانی به محل حادثه در روستای گچی اعزام شد.

با توجه به بررسی انجام شده توسط تیم اطفا حریق، از این کارگاه به‌ عنوان کارگاه بازیافت زباله استفاده می‌شد و نقص فنی دستگاه‌های بازیافت و نشتی سیلندرهای 11 کیلویی، منجر به حریق و شعله‌وری 3 سیلندر موجود در محل حادثه شده بود.

با تلاش و سرعت عمل تیم عملیاتی حریق قبل از سرایت به اطراف و ایجاد حادثه‌ای جبران ناپذیر اطفا شده و کپسول‌های گاز مایع از محل آتش‌سوزی خارج و ایمن‌سازی شدند.

این آتش‌سوزی خوشبختانه مصدومی به دنبال نداشت و تنها سبب تخریب بخشی از تجهیزات داخل کارگاه شد.

کارشناسان سازمان آتش نشانی شیراز  با اشاره به خطرات دپوی کپسول‌های گاز مایع در توصیه‌ای ایمنی به شهروندان اعلام کردند: از مردم عزیز تقاضا داریم از دپوی کپسول‌های گاز در منازل و مغازه‌ها و کارگاه‌های تولیدی اجتناب کنند، چون خطرات ناشی از آتش‌سوزی و انفجار آنها بسیار خطرناک و جبران‌ناپذیر است.

 نجات خودروی سواری ام وی ام از شعله‌های آتش

با حضور به موقع آتش‌نشانان، آتش‌سوزی خودرو ام وی ام  مهار و خاموش شد.

 ساعت 12:15 امروز، آتش‌سوزی یک دستگاه خودرو سواری در مسیر بلوار ارتش توسط شهروندان به سامانه 125 اعلام شد که ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی بلافاصله نیروهای عملیاتی ایستگاه 19 را به محل حادثه روانه کرد .

بر اساس این گزارش یک دستگاه خودروی سواری ام وی ام از قسمت موتور دچار آتش‌سوزی شده و شعله‌های آتش در حال سرایت به نقاط دیگر خودرو بود ، آتش‌نشانان بلافاصله با رعایت موارد ایمنی و پس از قطع برق خودرو با استفاده از خاموش کننده‌های دستی و یک رشته لوله آبدهی، شعله‌های آتش را در لحظات اولیه مهار و خاموش کردند.

با اطلاع رسانی به موقع شهروندان و سرعت عمل و دقت آتش‌نشانان از گسترش آتش‌سوزی جلوگیری و به راننده و دیگر سرنشینان خودرو آسیبی وارد نشد.

انتهای پیام/ س

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار