کد خبر: ۱۲۴۲۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، احتمال تدابیر سختگیرانه با شرایط وضعیت قرمز در استان مرکزی وجود دارد و ممنوع شدن اجتماعات بیش از ۱۰ نفر در شهرهای قرمز ممکن است در استان اعمال شود.

قرمز شدن وضعیت اراک با رعایت نکردن کامل پروتکل‌های بهداشتی قابل پیش بینی بود و همه هشدارها به شهروندان داده شد تا شرایط قرمز به وجود نیاید اکنون باید کوشید مدت زمان شرایط اضطرار کوتاه‌تر شود.

براین اساس، لازم است با همکاری مردم و مسئولان شرایط به قبل از وضعیت قرمز بازگردد تا شمار مبتلایان، بستری‌ و فوت شدگان به حداقل ممکن برسد.

استان مرکزی در سرانه تخت‌های بستری جز استان‌های با ضریب پایین کشور است و این مهم در شرایط قرمز کرونایی برای استان محدودیت‌هایی در پذیرش سایر بیماران ایجاد خواهد کرد.

همچنین لازم است شرایط برای پذیرش بیماران آی سی یو در بیمارستان های استان فراهم شود تا بتوان به بیماران غیر کرونایی نیز خدمات درمانی ارایه کرد.

ظرفیت بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک از ۲ روز گذشته تکمیل شده است و مجبور به پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان آیت الله خوانساری هستیم و تصمیم گیری برای این موضوع در کمیته استانی از قبل پیش‌بینی شده بود.

بازگشایی نقاهتگاه‌های استان به علت استقبال نشدن از این مراکز در دستور کار مجموعه بهداشت و درمان استان قرار ندارد و بیماران در مرکز درمانی استان پذیرش می‌شوند اما اگر نیازی حس شد قطعا از خدمات لازم استفاده می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار