کد خبر: ۱۲۵۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱
بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان؛
اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان به مناسبت سالروز عملیات مرصاد بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان به مناسبت فرا رسیدن پنج مرداد سالروز عملیات مرصاد با صدور پیامی فرا رسیدن این روز را گرامی داشت. در متن این پیام آمده است:

ملت مسلمان ایران جنگ های بسیاری را تجربه کرده و از سر گذرانده است. بیگانگان بارها سرزمین ایران را عرصه تاخت و تاز قرار داده اند و فرزندان رشید ملت ایران نیز همواره پرچم مقاومت را بر افراشته و در برابر آنان سینه سپر کرده اند. گاه دشمن در تهاجمش توفیق یافته و گاه ناکام مانده است. اما بی گمان با شکوه ترین حماسه دفاعی ملت مسلمان ایران در دوران درخشان و پر افتخار هشت سال دفاع مقدس رقم خورد.

دفاع مقدس ملت ایران در آخرین سال خود شاهد حوادث تلخ و شیرین بسیاری بود. فشار طاقت فرسای قدرت های استکباری جمهوری اسلامی ایران را با مشکلات فراوانی در زمینه های نظامی، سیاسی و اقتصادی مواجه ساخته بود. از سوی دیگر، رژیم متجاوز بعثی نیز با استفاده از حمایت های گسترده شرق و غرب، ضمن بازسازی ارتش شکست خورده عراق، برای هجومی دوباره خود را آماده می کرد. بر همین اساس در سال پایانی جنگ حوادث و تحولات نظامی و سیاسی روندی پر شتاب به خود گرفت. اجرای موفقیت آمیز عملیات والفجر ده از سوی رزمندگان اسلام بمباران وسیع شیمیایی در حلبچه دور تازه جنگ شهرها، حمله موفق نیروهای عراقی به مواضع رزمندگان ایرانی، پذیرش قطعنامه 598 از سوی ایران، هجوم مشترک ارتش عراق و گروهک خود فروخته منافقین در جبهه های غرب و جنوب و سرانجام یورش سلحشوران ایران اسلامی بر متجاوزان، رویدادهای مهم جنگ در سال هشتم بود که در نهایت به برقراری آتش بس در جبهه های نبرد منجر شد.

با پذیرش قطعنامه 598 از سوی جمهوری اسلامی ایران در 27 تیرماه 1367، منافقین مزدور، در تحلیل های سازمانی به این نتیجه می رسند که ایران به لحاظ سیاسی، نظامی، اقتصادی و پایگاه مردمی به بن بست رسیده است. بنابر این به خیال یکسره کردن کار نظام اسلامی، با حمایت های فکری، مالی و نظامی ارتش عراق، ارتجاع منطقه و استکبار جهانی، عملیاتی را در مقیاس ماکرو با هدف دستیابی 33 ساعته به تهران طرح ریزی می نمایند.

در پنجم مردادماه سال 67 منافقین قصد داشتند طی عملیات موسوم به فروغ جاودان به خیال شوم خود موجبات نابودی انقلاب و فروپاشی نظام اسلامی را فراهم آورند، اما رزمندگان اسلام در عملیاتی متقابل با نام مرصاد در کمین خود گرفتار کرده و با وارد ساختن ضربات مهلک غروب جاویدان را برای آنها رقم زنند.

 در پایان اداره کل حفظ آثار و نشر ارز ش های دفاع مقدس استان سمتان ضمن تبریک سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد، مرصاد را حماسه ای پرافتخار و تاریخی در ادوار ایران اسلامی که با لطف الهی و تلاش و مشارکت همه مردم و ایثارگری و رشادت رزمندگان اسلام به خاموشی فتنه ای بزرگ انجامید و برای همیشه در تقویم افتخار آفرینی های مردم کشور برگ زرینی ثبت شد، دانست.

اتنهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار