کد خبر: ۱۲۵۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
نویسنده قمی رمان داستانی «باغ های همیشه بهار»، رفق و مدارای ائمه معصومین به ویژه امام باقر (ع) را به عنوان یک ویژگی برجسته در سبک زندگی دینی دانست و آن را نیاز بسیار مهم بشر امروز خواند.

 به گزارش خبرگزاری فارس از قم، «باغ‌های همیشه بهار» رُمانی داستانی درباره زندگی سراسر نور امام محمد بن علی الباقر (ع) و به قلم علی اصغر عزتی پاک است که برای مخاطب نوجوان به رشته تحریر درآمده و توسط انتشارات سوره مهر روانه بازار نشر شده است.

این نویسنده قمی در این رُمان و در سه فصل به زندگی آن امام هُمام پرداخته است که فصل نخست با عنوان «به تماشای باغ‌های همیشه بهار» از زبان جابر بن عبدالله انصاری، یکی از نزدیک ترین یاران امام اباجعفر (ع) روایت شده است.

همچنین دو فصل دیگر نیز به ترتیب از زبان عبدالله بن عطا و جابر جوفی، دیگر شخصیت‌های نزدیک به آن حضرت بازگو می‌شود که این دو فصل «روشنی‌های شهر» و «سرود سال‌های عاشقی» نام دارد.

عزتی پاک در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم در این باره گفت: «باغ‌های همیشه بهار» رمانی داستانی درباره شخصیت والای امام باقر (ع) است که برای مخاطب نوجوان نوشته شده، اما خدا را شکر می‌کنم که مخاطبان جوان و یا حتی بزرگسالان نیز با آن ارتباط برقرار کرده اند.

وی که سابقه کسب جایزه کتاب سال دفاع مقدس و دوسالانه ادبیات کودک و نوجوان را در کارنامه خود دارد افزود: یکی از بهترین راه‌های ایجاد دغدغه و تعهد برای مخاطبان کودک و نوجوان بویژه دغدغه‌های دینی و اجتماعی، استفاده از ترفند داستان نویسی برای آنان است و من نیز در این اثر تلاش داشتم تا بخشی از تاریخ و سیره امامان معصوم (ع) را با استفاده از منابع موثّق برای مخاطبان علاقه مند روایت کنم.

این نویسنده قمی نوشتن این کتاب را مرهون لطف و عنایت معنوی امام پنجم (ع) عنوان کرد و اظهار کرد: بررسی اولیه ام در دوران تلاش برای قلمی کردن این اثر نشان می‌داد که در حوزه ادبیات داستانی و درباره شخصیت امام محمد بن علی الباقر (ع)، اثر چندان قابل توجهی نوشته نشده است.

وی افزود: در عین حال مطالعه زندگی آن امام معصوم (ع) مرا با یک ویژگی بسیار مهم در زندگی آن حضرت آشنا ساخت که آن ویژگی، رفق و مدارای ایشان در زندگی بوده است که با توجه به ضرورت جدی رعایت این ویژگی در زندگی امروزی و دغدغه شخصی ام در این باره، کوشش کردم تا این ویژگی را با مخاطبان ادبیات داستانی بویژه نوجوانان و جوانان در میان بگذارم.

نویسنده کتاب  «موج فرشته» در ادامه با اشاره به یکی از روایت‌های منسوب به امام باقر (ع) یعنی «رفق و مدارا به هر کسی هدیه شود، ایمان هم به او هدیه می‌شود» توضیح داد: این فرمایش امام باقر (ع) نشان می‌دهد که رفق و مدارا می‌تواند حتی پیش از ایمان مورد توجه باشد و زمینه مهمی برای دستیابی به ایمان و یقین بیشتر قرار گیرد، امری که نیاز جامعه امروزی بشر هم هست چراکه مدارای ما با یکدیگر، زندگی را از آرامش بیشتری برخوردار خواهد کرد.

عزتی همچنین همگان را به کتابخوانی و هدیه دادن کتاب به یکدیگر بویژه هدیه کتاب به کودکان و نوجوانان از سوی بزرگسالان توصیه و خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم فرزندان و بچه‌هایمان کتابخوان تربیت شوند، باید خودمان نیز کتاب بخوانیم تا آنان در عمل به کتاب و کتابخوانی تشویق شوند.

انتهای پیام/2258

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار