کد خبر: ۱۲۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۱
سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه ای ایران، در حدود نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش خدمات بیمه ای و درمانی قرار داده است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از مهر، سازمان تامین‌اجتماعی یکی از بزرگترین و مهم‌ترین نهادهای بیمه‌های اجتماعی کشور است  که بیش از نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد در سال‌های گذشته اتفاق‌هایی در این سازمان رخ داد که موجب نگرانی مردم و دلسوزان شده بود در این یک سال اخیر اقدام‌هایی برای بازگشت سازمان به وظیفه اصلی خود که همانا خدمت گذاری به افراد تحت پوشش است انجام شده است، در این فرصت با مروری بر دیدگاه‌های مسئولان مختلف کشور مشخص می شودکه سازمان تأمین‌اجتماعی به ریل اصلی فعالیت‌های خود بازگشته است .

در سال ۹۳ سازمان تامین اجتماعی طرحها، آیین نامه ها و برنامه های زیادی را اجرایی کرد به طوری که تغییر آیین نامه بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور ، اجرایی شدن آیین نامه کارگران ساختمانی ، اجرای بیمه ایرانیان خارج از کشور، اجرای بیمه قالیبافان، رانندگان و ...، اجرایی شدن آیین نامه پرداخت حق بیمه کارفرمایان و مشاغل آزاد از طریق اینترنت،فراهم شدن امکان تعویض و صدور دفترچه بیمه در تمامی شعب بیمه در کشور و... از جمله برنامه های این سازمان بود.

همچنین در این سال مسئولان و مدیران این سازمان برای بهبود وضعیت و بهتر شدن عملکرد تامین اجتماعی و بیمه شدگان برنامه ها و دیدارهایی نیز با مسئولان عالی نظام داشتند  که در این گزارش به این دیدارها و نظارت مسئولان اشاره می کنیم.

فروردین

۱ - مدیران سازمان در نیمه دوم فروردین ماه به دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی ‌رفتند. دکتر علی لاریجانی در این دیدار وجود بخش‌های غیردولتی قدرتمند مانند سازمان تأمین‌اجتماعی را نیاز امروز جامعه دانست و گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی به عنوان یک نهاد غیردولتی می‌تواند با اتکا به سرمایه بیمه‌شدگان و فعالیت اقتصادی مطلوب در جامعه، نقش مهمی ‌در رفع دغدغه‌ها و ایجاد رفاه برای بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران ایفا کند.

۲ - در آخرین روزهای فروردین ماه، مدیران‌ارشد سازمان با حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری، رئیس دیوان عدالت اداری دیدار کردند. حجت‌الاسلام منتظری در این دیدار تأمین‌اجتماعی را سازمانی مهم و اثرگذار ارزیابی کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای رفع آسیب‌ها و مشکلات از مهم‌ترین مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

اردیبهشت

۳ - همایش کارگر، سلامت و تأمین‌اجتماعی در اولین روزهای اردیبهشت ماه سال‌جاری با حضور برخی دولتمردان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی‌ برگزار شد. در این همایش دکتر جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور گفت: دولت اجازه نمی‌دهد در ادامه امور روش‌هایی در پیش گرفته شود که وقت مدیران به مسائل بیهوده و حاشیه تلف شود و دیگر فرصت ادغام و تفکیک وجود ندارد. دکتر مصری، عضو هیات‌مدیره مجلس شورای اسلامی ‌نیز در این همایش گفت: مجلس اجازه نمی‌دهد سرمایه‌های بین‌النسلی تأمین‌اجتماعی که با خون‌دل کارگران به دست آمده، به تاراج برده شود. سازمان تأمین‌اجتماعی هرسال به لحاظ ارائه خدمات سلامت رتبه یکم را کسب می‌کند.

۴ - در اردیبهشت ماه همایش تقدیر از زنان کارگر و کارآفرین کشور با حضور آیت‌ا...‌ هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مدیران ‌ارشد سازمان برگزار شد.‌ هاشمی‌ رفسنجانی در این همایش سازمان تأمین‌اجتماعی را دارای خدمات و ظرفیت‌های درمانی ممتازی دانست و گفت: اموال تأمین‌اجتماعی متعلق به کارگران و حق آنان است. دکتر ربیعی نیز در این همایش از راه‌اندازی کلینیک تأمین‌اجتماعی ویژه زنان در تهران خبر داد.

۵ - نیمه دوم اردیبهشت ماه همایش ملی تکریم کارفرمایان کارآفرین با حضور برخی دولتمردان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ‌برگزار شد. حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ‌در این همایش گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی باید در راستای تحقق اهداف استراتژیک خود با بهره‌گیری از مدیران متعهد و متخصص تلاش کند. دکتر حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور نیز در این همایش احیای کارآفرینی را نیازمند جراحی عمیق فرهنگی دانست. دکتر علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این همایش گفت: از زمان آغاز مدیریتم در حوزه تأمین‌اجتماعی، به جرئت می‌توانم بگویم که تأمین‌اجتماعی سازمانی پاک است و این امر مهم، در کادر و رده‌های مدیریتی و حوزه‌های سرمایه‌گذاری این سازمان نیز وجود دارد.

خرداد

۶ - خرداد ماه سال‌جاری با حضور رئیس‌جمهور و برخی وزرا، خط تولید هورمون رشد انسان در کارخانجات داروپخش راه‌اندازی  شد. رئیس‌جمهور در این مراسم از جوانان دانشمند ایرانی قدردانی کرد. در همین مراسم بود که دفترچه درمانی دکتر روحانی توسط مدیرعامل سازمان به وی اهدا شد.

۷ - در همین روزها، مدیرعامل سازمان به ژنو سفر کرد و با معاون دبیرکل اتحادیه بین‌المللی تأمین‌اجتماعی (ISSA) دیدار کرد. دکتر نوربخش در بازگشت از این سفر گفت: براساس توافقات به عمل آمده، کارشناسان سازمان تأمین‌اجتماعی برای طی دوره‌های محاسبات بیمه‌ای به دانشگاه تورین ایتالیا اعزام می‌شوند.

تیر

۸ - در دومین روز همایش مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی ‌وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همکاری سازمان‌های بیمه‌گر را ضامن موفقیت دولت در اجرای سیاست‌های حوزه سلامت دانست. دکتر محمدرضا واعظ مهدوی، مشاور معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری نیز در این همایش کارکرد سازمان تأمین‌اجتماعی را تحقق عدالت دانست و گفت: فرایندهای مدیریتی باید طوری باشد که عدالت را تضمین و کرامت انسانی را رعایت کند. ایرج عبدی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ‌نیز در این همایش وزارت تعاون و سازمان تأمین‌اجتماعی را مهم‌ترین عرصه اجتماعی کشور دانست و بیمه‌ها را ابزار رفاه اجتماعی در جوامع معرفی کرد.

۹ - نیمه تیرماه سال‌جاری تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ‌و سازمان تأمین‌اجتماعی امضا شد. دکتر کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در این مراسم قوانین حوزه تأمین‌اجتماعی را نیازمند بازنگری دانست و گفت: امیدواریم امضای تفاهم‌نامه با سازمان تأمین‌اجتماعی سرآغاز این همکاری باشد.

۱۰- همزمان با هفته تأمین‌اجتماعی، نمایشگاه دستاوردهای سازمان در مجلس شورای اسلامی‌ برگزار شد. حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: اعتماد جامعه با تأمین‌اجتماعی در سایه صداقت و تدبیر مدیریت این سازمان افزایش یافته است.

۱۱ - در ادامه هفته تأمین‌اجتماعی مدیران ستادی سازمان به دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی‌ رفتند. دکتر علی لاریجانی در این دیدار وجود سازمان تأمین‌اجتماعی را در کشور برای آرامش روانی مردم مهم و موثر دانست و گفت: طبق بررسی‌های انجام شده در ۲۰ سال آینده بیش از ۶۰ درصد بودجه کشور باید صرف تأمین‌اجتماعی شود که این موضوع در توان کشور نیست.

۱۲ - در مراسمی ‌که به مناسبت بزرگداشت روز تأمین‌اجتماعی برگزار شد، دکتر ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تأمین‌اجتماعی را نقطه وصل سنت‌های دیرین و دنیای امروز دانست و گفت: روزی که تأمین‌اجتماعی را تحویل گرفتیم، اعتماد اصلی‌ترین گمشده این سازمان بود اما امروز علاوه بر مردم، بزرگان نظام نیز به تأمین‌اجتماعی اعتماد دارند.

شهریور

۱۳ - شهریورماه سال‌جاری و همزمان با هفته دولت، ساختمان جدید شعبه ۲۸ تهران با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد. دکتر ربیعی در این مراسم با بیان اینکه در سازمان تأمین‌اجتماعی اتفاق‌های خوبی رخ داده است، گفت: اگر کسی منصفانه به سازمان تأمین‌اجتماعی بنگرد، در می‌یابد که انجام امور در این مجموعه کاملا پاک و مترقی و کاملا کارشناسی صورت می‌گیرد.

مهر

۱۴ - در مهرماه سال‌جاری دبیرکل و برخی مدیران سازمان جهانی کارفرمایان (IOE) به کشورمان سفر و با مدیران‌ارشد سازمان دیدار کردند. برنت ویلتون دبیرکل این سازمان، تأمین‌اجتماعی را از مسائل پیچیده و بسیار مهم همه کشورها بیان کرد و از مدیرعامل سازمان برای حضور در جلسات بین‌المللی این سازمان دعوت کرد.

آبان

۱۵ - در آبان ماه سال‌ جاری مراسم تجلیل از بازنشستگان برگزیده ملی برگزار شد. در این مراسم مدیرعامل سازمان پیام تبریک رئیس‌جمهور را قرائت کرد. دکتر ربیعی، وزیر تعاون نیز در این مراسم جامعه امروز را نیازمند احیای سنت گذشتگان دانست و گفت: در سال جدید افزایش ۲۵درصدی حقوق بازنشستگان توسط سازمان تأمین‌اجتماعی محقق شد که برای این افراد آرامش به ارمغان آورد.

آذر

۱۷ - در ابتدای آذرماه، مسئولان ‌ارشد مرکز آموزش سازمان بین‌المللی کار (ILO) با مدیران ‌ارشد سازمان دیدار کردند. چارلز کرویر کارشناس‌ارشد برنامه‌ریزی مرکز آموزش‌های بین‌المللی سازمان بین‌المللی کار در این دیدار بر ضرورت استفاده از تجارب سازمان تأمین‌اجتماعی ایران در دوره‌های آموزشی بین‌المللی تاکید کرد.

۱۸ - در ابتدای آذر ماه همچنین انجمن داروسازان ایران با اهدای تقدیرنامه‌ای از مدیرعامل سازمان تقدیر کرد. دکتر رهبر مژدهی‌آذر اقدامات سازمان تأمین‌اجتماعی را باعث تسهیل فعالیت ۱۰ هزار داروخانه در کشور دانست.

دی

۱۹ - در نخستین روزهای دی‌ماه سال‌جاری نشست بررسی چالش‌های تأمین‌اجتماعی و مسائل بیمه‌ای اتحادیه‌ها و تعاونی‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد. دکتر حمید کلانتری معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این همایش بیمه را از ملزومات فعالیت تعاونی‌ها دانست.

۲۱ - در هفته آخر دی‌ماه، وزیر بهداشت عراق به ایران سفر کرد. دکتر عدلیه حمود حسین در این سفر با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران‌ ارشد سازمان نیز دیدار کرد. عدلیه حمود حسین با اشاره به تصویب قوانین تأمین‌اجتماعی در مجلس نمایندگان عراق گفت: براساس این قوانین می‌توانیم با سازمان تأمین‌اجتماعی ایران همکاری داشته باشیم. دکتر ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز در این دیدار از ارائه بسته درمان و زیارت برای مردم عراق با همکاری سازمان تأمین‌اجتماعی خبر داد.

۲۲ - در این هفته همچنین معاونت حقوقی ریاست جمهوری در پاسخ به استعلام مدیرعامل سازمان تاکید کرد که استفاده از عنوان تشکیلاتی سازمان، قانونی است.

۲۳ - در آخرین روزهای دی‌ماه جشن بیمه سلامت همگانی برگزار شد و مدیرعامل سازمان به خاطر خدمات بی‌بدیل سازمان در خصوص ارائه خدمات درمانی و بیمه‌ای به اقشار مختلف مردم از دست رئیس‌جمهور لوح تقدیر دریافت کرد.

بهمن

۲۴ - بهمن ماه امسال و همزمان با دهه مبارک فجر ۳۴ پروژه درمانی و بیمه‌ای در نقاط مختلف کشور با حضور دولتمردان و مدیران‌ارشد سازمان افتتاح شد. بیمارستان پیامبر اعظم کرمان (میلاد ۲) را شاید بتوان مهم‌ترین این پروژه‌ها دانست که با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران ارشد سازمان افتتاح شد. دکتر جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در این مراسم گفت: هم‌اکنون در سازمان تأمین‌اجتماعی و زیرمجموعه‌های اقتصادی آن آرامش حاکم است و این دستاورد بزرگی است.

اسفند

۲۵ - شاید بتوان مهمترین رویداد آخرین ماه از سال را تاکنون، اعزام اولین کاروان بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان به مشهد‌مقدس دانست. در این مراسم که با بدرقه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان برگزار شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار