کد خبر: ۱۲۶۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۷
وزارت خارجه ترکیه در واکنش به توافق ترسیم حدود دریایی در دریای مدیترانه میان مصر و قاهره، آن را فاقد ارزشی قانونی برای آنکارا دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه ترکیه امروز (پنجشنبه) به تفاهمنامه ترسیم حدود و ایجاد منطقه اقتصادی در دریای مدیترانه میان قاهره و آتن واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است که توافق موسوم به «ترسیم مرزهای دریایی» میان مصر و یونان برای آنکارا باطل تلقی می‌شود و ارزشی ندارد.

ترکیه همچنین مدعی شد که منطقه‌ تعیین شده در چارچوب توافق مصر و یونان در محیط دریایی «نریتیک» (Neritic) در آب‌های ترکیه واقع شده است.

وزیر خارجه یونان پنجشنبه راهی قاهره شد و با «سامح شکری»، همتای مصری خود دیدار و در مورد راه‌های تقویت روابط دوجانبه و مسائل منطقه مورد توجه طرفین گفت‌وگو کردند و به تبادل آرا پرداختند. در این دیدار همچنین تفاهمنامه ترسیم مرز دریایی میان دو کشور نیز امضاء شد.

امضای تفاهم نامه ترسیم مرزهای آبی بین مصر و یونان در واکنش به امضای تفاهم‌نامه مشابه بین ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی به ریاست «فایز السراج» است که ماه نوامبر سال میلادی گذشته به امضای رؤسای جمهور ترکیه و لیبی رسید.

وزیر خارجه یونان بعد از امضای تفاهم‌نامه امروز، گفت که تفاهم‌نامه ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی «غیرقانونی» است و آتن به کمک قاهره، برای مقابله با هر گونه چالش‌هایی در منطقه شرق مدیترانه همکاری می‌کند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار