کد خبر: ۱۲۶۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۶
نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: دولت باید به مشکلات معیشتی این قشر، امنیت شغلی و بیمه آنها رسیدگی کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی عصر امروز در گفت‌وگوی با خبرنگاران استان اظهار کرد: مسئولان در برخورد با خبرنگاران جانب انصاف را نگه دارند و به خاطر کوچک‌ترین نقدی که از آنان می‏‌شود متوسل به شکایت نشوند، چرا که شغل خبرنگاری از مشاغل سخت و مشکل است و بنده به صورت جد از مسوولان می‌خواهم که به مشکلات خبرنگاران توجه داشته باشند.

وی افزود: هفدهم مرداد روز خبرنگار است این روز را به همه خبرنگاران کشور و استانمان تبریک می‌گویم و باید توجه داشته باشیم که خبرنگاری کار آسانی نیست، انسان وقتی وارد این صحنه می شود و مصائب خبرنگاران را در میدان عمل می‌بیند، بهتر متوجه می‌شود که شغل خبرنگاری بسیار سخت و دشوار است.

وی تصریح کرد: خیلی مواقع وقتی با خبرنگاران مواجه می‌شوم تقاضاهایی دارند که به جا است و نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت باید به مشکلات معیشتی این قشر، امنیت شغلی و بیمه آنها رسیدگی کند، البته خبرنگاران هم باید به جایگاه و موقعیت خودشان توجه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: لازم می‌دانم نکاتی را به عزیزان خبرنگار بگویم، اول این که همه به ویژه خبرنگاران باید این مقطع تاریخی و شرایط خاص امروز کشور را براساس واقعیت‌ها درک کنند، اینکه کشورمان از وابستگی و قیم داشتن خلاص شده و طبیعی است این شرایط برای کسانی که کشور ایران حیات خلوتشان بوده، قابل تحمل نیست و آنها به هر شکلی که بتوانند علیه ما مشکلات درست می‌کنند و تلاش دارند مردم را از نظام زده و جدا کنند.

امید دادن به مردم باید مورد توجه خبرنگاران باشد چراکه دشمنان تلاش دارند امید را از مردم ما بگیرند

نورمفیدی افزود: خبرنگاران باید این مقطع تاریخی را درک کنند و همیشه این اصل مورد توجه آنها باشد که توطئه‌ها و اهدافی که دشمن در سر دارد، تحقق پیدا نکند، نکته دوم امید دادن به مردم است دشمنان سعی دارند امید را از مردم ما بگیرند و آنها را مایوس کنند این نکته هم باید مورد توجه خبرنگاران قرار بگیرد و مواظب این جنگ نرم که راه انداختند، باشند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان گلستان با اشاره به سخنان مقام معظم  رهبری در خصوص تحریف گفت: مسئله تحریف، واقعیت‌ها را ندیدن، مشکلات کوچک را بزرگ جلوه دادن، اوضاع کشور را تیره و تار کردن، مصداق همان تحریفی است که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره دارند.

* خبرنگاران در مقابل  جنگ رسانه‌ای و تحریف حقایق که آنها به راه انداختند، روشنگری کنند

وی اضافه کرد: دشمن پیشرفت‌های علمی، نظامی و خدماتی که به مردم کشور شده و باعث شده موقعیت ایران اسلامی در صحنه‌های بین‌المللی برجسته شود را نمی‌تواند ببیند، اینها مواردی است که باید خبرنگاران در مقابل  جنگ رسانه‌ای و تحریف حقایق که آنها به راه انداختند، روشنگری کنند و به مردم امید دهند.

امام جمعه گرگان ادامه داد: وظیفه خبرنگار بیان مشکلات و نقد و انعکاس اعمالی است که به صلاح نظام نیست اما متاسفانه اتفاق می افتد، فساد، رشوه خواری و مسائل دیگری که همه کم و بیش خبر دارید. اینها را باید اطلاع رسانی کنید منتهی در بیان گرفتاری ها و مشکلات از دایره واقعیت خارج نشوید . و باید در کار اطلاع رسانی اخلاق و مرزهای تقوا مد نظر باشد چرا که قرآن می فرماید: مَّا یَلْفِظُ مِن قَوْلٍ إِلَّا لَدَیْهِ رَقِیبٌ عَتِیدٌ، انسان هیچ کلمه ای  به زبان نمى‌آورد، مگر آنکه در کنارش نگهبان حاضر و آماده است. همه باید مرزهای اخلاق و تقوا چه در گفتار و چه در قلم را رعایت کنیم.

انتهای پیام/2307/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار