کد خبر: ۱۲۶۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌پی، این تونل که هدف از کندن آن قاچاق کالا و انسان بوده، از شهر مرزی سن لوییز ریو کلرادو در خاک مکزیک در شهر سن لوییز در آریزونا کشیده و اندکی مانده به خروجی سطح زمین در خاک آمریکا نیمه‌کاره رها شده است. قاچاقچی‌ها این تونل در منطقه‌ای ساخته‌اند که به دلیل جنس خاک چندان مناسب تونل‌سازی نیست و البته برای آن سیستم تهویه هوا، لوله‌کشی آب، سیم‌کشی برق، رفت و آمد ریلی و سیستم تقویت پیشرفته هم در نظر گرفته‌اند.

آنخل اورتیز، از ماموران ارشد بازرسی‌های امنیت میهن در یوما درباره ویژگی‌های تونل کشف‌شده گفت: «آنچه این تونل را منحصر به فرد می‌کند، شرایط خاک و زمین در یوماست. به دلیل شنزار بودن منطقه، خاک زمین سست است و خیلی‌ها هنگام کندن تونل همان پایین دفن می‌شوند. از این رو، داشتن سقف و کف مناسب و ابزار تهویه هوا و سیم‌کشی برق و لوله‌کشی آب این تونل را به موردی بسیار ویژه تبدیل کرده و می‌توان آن را پیچیده‌ترین تونل در تاریخ آمریکا دانست.»

مرکز بازرسی‌های امنیت میهن آمریکا پس از دریافت یک گزارش از وجود حفره‌ای بزرگ نزدیک دیوار مرزی در یوما، از حدود ۱۰ روز پیش جستجو در منطقه را آغاز کرد. ماموران پیش‌تر هم گزارش‌هایی درباره احتمال وجود یک تونل در این محدوده دریافت کرده بودند و پس از رسیدن گزارش دوم، کار بازرسی را از سر گرفتند. ماموران یک دوربین کوچک به عمق ۷.۵ متری زمین فرستادند و ناگهان با دهانه یک تونل پیشرفته و پیچیده روبه‌رو شدند.

بازرسان دلیل کندن این تونل را هنوز کشف نکرده‌اند؛ مسیری به عرض حدود یک متر و بلندی ۱.۲ متر که معلوم نیست چه زمانی و چگونه در مرز مکزیک و آمریکا کنده شده است. اگر کار حفاری تونل با دست انجام شده باشد، به احتمال بسیار زیاد چند ماه طول کشیده و شاید قدمت تونل به بیش از یک سال پیش برسد اما اگر از ابزار پیشرفته برای حفر آن بهره برده باشند، تونل در همین چند ماه اخیر حفر و آماده‌سازی شده است.

دو سال پیش، مقام‌های امنیتی یوما یک تونل عجیب و پیشرفته دیگر در منطقه مرزی کشف کردند که از خانه‌ای در مکزیک تا یک رستوران متروک در خاک آمریکا امتداد داشت و از آن برای قاچاق دارو و مواد مخدر استفاده می‌شد. ماموران پس از یافتن انبوه متامفتامین، کوکایین و هرویین در وانت ایوان لوپز، مالک رستوران را بازداشت کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار