کد خبر: ۱۲۶۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
سازمان توسعه و همکاری اقتصادی پیش بینی کرد اقتصاد جهانی امسال شش درصد کوچک شود.
پیامدهای اقتصادی کرونا بلند مدت خواهد بودبه گزارش صبحانه،اقتصاد جهانی کماکان تحت تاثیر پیامدهای ناشی از کرونا قرار دارد و طبق اعلام سازمان توسعه و همکاری اقتصادی انتظار می رود متوسط رشد اقتصادی کشورهای جهان تا پایان امسال به منفی شش درصد برسد که این وضعیت در صورت بروز موج دوم بدتر نیز خواهد شد و در این سناریو اقتصاد جهانی احتمالا ۷.۶ درصد کوچک تر خواهد شد.

به گزارش به نقل از یورونیوز،این سازمان پیامدهای کرونا را بلندمدت خوانده و افزوده است توانایی کشورها برای کنترل روند شیوع بیماری در ماه های آینده برای اقتصاد جهان بسیار حیاتی است. لاورنس بونه- اقتصاددان ارشد این سازمان با بیان اینکه چشم اندازی دراماتیک در انتظار اقتصاد جهان است افزود: ممکن است شاهد موج دم کرونا باشیم یا نباشیم اما در هر دو سناریو، یک چیز مشخص است و آن هم اینکه استانداردهای زندگی به نسبت سال قبل به میزان محسوسی افت کرده است و بسیاری از کشورها با رشد اقتصادی دو رقمی منفی مواجهند که در طول تاریخ آن ها بی سابقه است.

از سوی دیگر آنخل گریا- دبیر کل این سازمان با بیان اینکه برای بازگشت اطمینان به بازارها به زمان نیاز است افزود: انتظار ما این است که شاهد یک احیای طولانی باشیم نه یک احیای سریع. نسبت به اینکه سرمایه گذاری ها چه زمانی احیا شوند سوالاتی مطرح است و همین طور مباحث تجاری و حل و فصل مناقشات اقتصادهای بزرگ نیز سوالاتی هستند که باید به آن ها پاسخ داده شود.

سازمان توسعه و همکاری اقتصادی انتظار دارد رشد اقتصادی جهان از سال اینده مجددا وارد مدار مثبت شود و به ۵.۲ درصد در سال آینده برسد که در صورت اوج گیری مجدد کرونا، این رقم تنها معادل ۲.۸ درصد خواهد بود. این سازمان با تشکر از ورود سریع دولت ها به حمایت از بخش های مختلف اقتصادی، آن را عاملی مهم در سقوط نکردن اقتصاد جهان دانسته اما هشدار داده است نباید این طور تصور شود که دیگر به حمایتی نیاز نیست./ ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار