کد خبر: ۱۲۷۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
با قابلیت تعریف چند اکانت؛
سامانه «تکیه» امکان پخش زنده هیات های عزاداری در ماه محرم ۹۹ را به صورت همزمان در شبکه های اجتماعی مختلف فراهم می کند.

علی معصومی، مدیر محصول سامانه «تکیه» متعلق به سازمان تبلیغات اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد ویژگی های فنی این پلتفرم توضیح داد و گفت: پلتفرم «تکیه» امکان پخش زنده مراسم عزاداری هیات های محرم را در فضای مجازی فراهم می کند و به نوعی یک سرویس «چندپخشی» محسوب می شود. به این معنی که اگر تا پیش از این هیاتی برای پخش آنلاین برنامه های خود در شبکه های مختلف اجتماعی مانند اینستاگرام، آپارات، یوتیوب و امثال اینها مجبور به استفاده از چند گوشی و دوربین و چند کانکشن (دسترسی اینترنت) بود اما هم اکنون با سامانه «تکیه» این روش، تسهیل شده است.

وی با توضیح اینکه این سرویس رایگان امکان پخش مراسم عزاداری را در پلتفرم‌های مختلف و با چند اکانت متفاوت با دریافت یک خروجی از هیئت، فراهم می کند، گفت: در سامانه «تکیه» هیات ها و محفل های مذهبی با در اختیار داشتن یک اکانت، به راحتی می توانند یک پخش زنده را در تمامی اکانت های خود فعال کنند و دیگر نیازی به چندین دیوایس و چندین کانکشن نیست. نحوه کار به این صورت است که پخش زنده از طریق یک گوشی انجام می شود و سیگنال آن برای «تکیه» ارسال خواهد شد. به این ترتیب سایر اکانت هایی که در سامانه تکیه وارد شده اند، پخش زنده خواهند داشت.

معصومی اضافه کرد: این موضوع از این جهت دارای اهمیت است که با عضویت هیات ها در سامانه «تکیه»، باقی اکانت های مربوط به هیات های عزاداری ماه محرم در شبکه هایی مانند اینستاگرام، آپارات، یوتیوب و غیره، نیازی به پخش ندارند و پخش آنها به صورت لایو و ویدئوی زنده صورت می گیرد. از سوی دیگر این پهنای باند رایگان است و به دلیل وجود سرور داخلی، شاهد افزایش سرعت نیز خواهیم بود. در همین حال در این روش از یک خط اینترنت و یک دوربین و یا گوشی (دیوایس) استفاده خواهد شد و در نهایت مشکل استفاده از vpn برای لایو شبکه هایی مانند یوتیوب وجود ندارد.

مدیر محصول سامانه «تکیه» با اشاره به اینکه این پلتفرم هنوز به صورت رسمی رونمایی نشده است، تاکید کرد: البته با برخی هیئت ها در این باره صحبت شده و تاکنون نیز نزدیک به ۵۰۰ هیئت برای عضویت ثبت نام قطعی کرده و ۱۱۰۰ هیئت نیز درخواست داشته اند. حتی مداحانی مانند میثم مطیعی و محمود کریمی نیز عضو این سامانه شده اند.

وی در مورد تفاوت پلتفرم «تکیه» با وجود موارد مشابه پخش آنلاین مراسم مذهبی گفت: متصدی ساماندهی هیات ها و خدمات آنها سازمان تبلیغات اسلامی است و از طرف ستاد کرونا نیز مسئولیت ساماندهی و برگزاری مطلوب و طبق مقررات این هیات ها در محرم امسال نیز به سازمان تبلیعات اسلامی واگذار شده است. بنابراین تمامی هیات هایی که می خواهند از سرویس پخش زنده برای مراسم خود استفاده کنند موظف هستند که از طریق سامانه «تکیه» این کار را انجام دهند. کار بازبینی و نظارت بر اجرای این طرح نیز با رگولاتوری سازمان تبلیغات اسلامی است.

معصومی خاطرنشان کرد: از این بابت اپلیکیشن هایی که هم اکنون در حوزه پخش زنده هیات های عزاداری محرم فعال هستند باید از «تکیه» سیگنال دریافت کنند. «تکیه» سامانه استریم (پخش آنلاین) است و تنها محصولی است که روی خودش سرویس می دهد و مانند سایر شبکه های اجتماعی، پخش آنلاین آن فقط روی اکانت آن شبکه پخش نمی شود.

وی گفت: یکی از خروجی های هیات های عزاداری روی «تکیه» قرار می گیرد و به غیر از آن، هر هیات تا ۸ اکانت به انتخاب خود، حق پخش زنده دارد. به این ترتیب کاربر روی صفحه «تکیه» امکان مشاهده هر هیاتی را دارد و می تواند برنامه را به صورت و لایو مشاهده کند.

مدیر محصول سامانه «تکیه» اضافه کرد: هزینه پهنای باند برای هیات ها و بینندگان در استفاده از این سامانه رایگان است و سایت از طریق آدرس های tekye.net و tekyeh.net در دسترس است. البته نحوه دسترسی و پخش مراسم و نیز اپلیکیشن نسخه موبایلی این سامانه به زودی و احتمالا امشب اعلام می شود.

معصومی در پاسخ به این سوال که این سامانه چه تفاوتی با اپلیکیشن تکیه که حدود ۴ سال پیش توسط موسسه تبیان راه اندازی شده بود، دارد، گفت: این محصول کاملا متفاوت از آن محصول است و هیچ ربطی به هم نداشته و تنها مشابهت اسمی است. البته اپلیکیشن موسسه تبیان بیش از دو سال است که به روزنشده و به زودی نیز از دسترس خارج می شود و پلتفرم «تکیه» با قابلیت های جدید در دسترس قرار دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار