کد خبر: ۱۲۸۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد مهدی قاسمی توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در استان فارس برای مقابله با خشکسالی و افزایش بهره‌وری را یکی از سیاست‌های اصلی دولت در این استان برشمرد و گفت: سال ۱۳۹۸ ایجاد ۶۵۰ هکتار گلخانه در استان در را در برنامه کاری قرار دادیم که برای افزون بر۶۷۰ هکتار متقاضی ایجاد گلخانه در قالب مجتمع‌ها، شهرک‌ها و گلخانه‌های کوچک‌مقیاس و انفرادی داشتیم.

وی اظهار کرد: بیشترین تعهدات ایجاد گلخانه متعلق به شهرستان‌های جهرم، سپیدان، فسا، شیراز، فراشبند، لامرد و نی‌ریز است.

این مسئول با بیان این که توسعه گلخانه‌های کوچک مقیاس و روستا گلخانه‌ها در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان فارس قرار دارد خاطرنشان کرد: مساحت گلخانه‌های ایجاد شده در فارس از سال ۱۳۹۲ تا کنون افزایش پنج برابری داشته است.

مدیر هماهنگی امور ترویج سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز در این باره گفت: یکی از سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی استان فارس روستاگلخانه‌هاست که تلاش می‌شود کشاورزان به این سمت هدایت شوند. تلاش گسترده می‌شود تا شرایط فراهم شود که سطح گلخانه‌ها را گسترش دهیم.

حمیدرضا ابراهیمی افزود: از سال گذشته به همت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ستاد گلخانه‌ها با محوریت استانداری فارس شکل گرفت که بسیاری از محدودیت‌هایی که در حوزه تسهیلات و امور بانکها و صدور مجوزهای لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی وجود داشت، به حداقل رسید.

سال ۱۳۹۲ مساحت گلخانه‌ها در استان فارس ۱۲۵ هکتار بوده که در حال حاضر به ۵۲۸ هکتار گلخانه رسیده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار