کد خبر: ۱۲۸۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
مدیرعامل شرکت آب ‌منطقه‌ای همدان خبرداد:
همدان - مدیرعامل شرکت آب ‌منطقه‌ای همدان از صرفه جویی ۱۰ میلیون مترمکعبی مصرف آب در همدان با انسداد ۲۹۹ چاه غیرمجاز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور ستوده ظهر چهارشنبه در چهل و هشتمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان همدان گفت: در سال آبی ۹۸_۹۹ نسبت به سال آبی قبل با افت میزان بارش مواجه بودیم و به عبارتی میانگین بارش در سال آبی جاری ۴۶۰ میلی‌متر بوده در حالی که سال آبی پیش میزان بارش به طور میانگین ۶۰۶ میلی‌متر بود.

ستوده با بیان اینکه میزان بارش میانگین در بلند مدت ۳۴۹ میلی‌متر است، عنوان کرد: با مقایسه میزان بارش در سال جاری آبی با بارش بلند مدت در می‌یابیم که میزان بارش گرچه نسبت به سال قبل کاهشی بوده اما نسبت اما با درنظرگرفتن بازه زمانی بیشتر و بلند مدت روندی افزایشی داشته است.

وی افزود: در پی این بارش‌ها حجم مناسبی از آب در مخزن سدها انباشته شده و اکنون ۷۲ درصد مخزن سد اکباتان، ۶۹ درصد آبشینه، ۷۹ درصد شیرین‌سو، ۹۶ درصد کلان، ۷۷ درصد سرابی و ۳۵ درصد مخزن سد شنجور پر است.

وی با بیان اهم اقدامات در راستای صیانت، تعادل‌بخشی و احیا منابع آبی، اظهار کرد: از آغاز سال جاری تا کنون ۲۹۹ چاه غیرمجاز پر و مسدود شده که در نتیجه این اقدام نزدیک به ۱۰ میلیون و پانصد هزار مترمکعب آب صرفه‌جویی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان اعلام کرد: کبودرآهنگ با ۱۰۴ چاه و فامنین با یک چاه، بیشترین و کمترین تعداد انسداد چاه‌های غیرمجاز را به خود اختصاص داده ا ند و همدان نیز با انسداد ۷۳ چاه غیرمجاز در رتبه دوم قرار گرفت.

وی عنوان کرد: علاوه بر انسداد چاه‌های غیرمجاز، با جدیت نسبت به نصب کنتورهای هوشمند تاکید شده و طی پنج ماه نخست سال‌جاری ۲۳۶ کنتور نصب شده و طبق پیش‌بینی برنامه اقتصاد مقاومتی تا پایان سال ۱۳۹۹ نصب کنتور به ۵۰۰ عدد خواهد رسید.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان نیز ضمن تاکید بر تشکیل مستمر جلسات شورای حفاظت در شهرستان‌ها، گفت: در این خصوص فرمانداران مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و از بهترین عملکرد تقدیر خواهد شد.

فرهاد فرزانه افزود: همه دستگاه‌های ذیربط که از اعضای شورای حفاظت هستند باید تلاش کنند مصوبات این جلسات پیگیری و در جلسات بعدی گزارش کاملی از آن را ارائه کنند.

فرزانه گفت: خروجی جلسات شورای حفاظت در استان همدان باید مصوباتی باشد که کمک به احیا و صرفه جویی در منابع آبی استان را لحاظ کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار