کد خبر: ۱۲۸۶۶۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، حسن قبادی با اشاره به اهمیت حوزه باغداری شهرستان بیله‌سوار در منطقه گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه صادرات محصول باغی شلیل توانستیم از طریق گمرک بیله‌سوار به کشورهای همسایه حوزه قفقاز همچون روسیه و آذربایجان صادرات شلیل داشته باشیم.

وی در تشریح جزئیات سطح زیر کشت باغ‌ها و میزان برداشت محصولات اظهار کرد: در شهرستان بیله‌سوار ۴۵۰ هکتار از اراضی به کشت باغی اختصاص یافته که از این اراضی ۲۲۰۰ تن محصول مرغوب برداشت شد.

فرماندار بیله‌سوار از احداث سردخانه برای ذخیره‌سازی محصولات میوه در این شهرستان خبر داد و افزود: برای ایجاد سردخانه در شهرستان بیله‌سوار به منظور ذخیره‌سازی محصولات چندین سرمایه‌گذار اعلام آمادگی کردند تا دسترنج کشاورزان به هدر نرود.

وی عمل به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی را ضروری دانست و گفت: باغداران و کشاورزان عزیز باید به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی عمل کنند تا میانگین تولید محصولات باغی شهرستان افزایش یابد.

فرماندار بیله سوار در خصوص استفاده از ظرفیت باغ‌های بیله‌سوار برای ایجاد اشتغال در شهرستان تصریح کرد: در خصوص اشتغال‌زایی در حوزه باغداری، باغداران شهرستان در هر هکتار از اراضی برای ۳۰ نفر به طور مستقیم اشتغال‌زایی کرده‌اند. ما نیز با جذب سرمایه‌گذار در حوزه باغداری تلاش خواهیم کرد زنجیره تولید و تأمین این محصول را راه‌اندازی کرده و با افزایش تولید، صادرات این محصول را افزایش دهیم.

شهرستان بیله‌سوار علاوه بر بازده مناسب در حوزه‌های مختلف کشاورزی و شهرت داشتن به قطب تولید غلات در شمالغرب ایران، در حوزه باغداری نیز توانسته جایگاه مناسبی در کشور کسب کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار