کد خبر: ۱۲۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۷
رئیس شورای رقابت با بیان اینکه قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی افزایش نیافته است، گفت: افزایش یک درصدی قیمت خودرو ناشی از افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده قانونی است.
به گزارش تچارت آنلاین و به نقل از ایسنا، رضا شیوا  با بیان اینکه شورای رقابت صرفا قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی را تعیین می‌کند اظهار کرد: شورا در هزینه‌های دیگر خودرو شامل مالیات بر ارزش افزوده، بیمه، شماره‌گذاری و ... که هزینه‌های قانونی به شمار می‌رود، دخالتی ندارد.
 
وی درباره افزایش قیمت برخی از خودروهای داخلی از جمله محصولات سایپا گفت: قیمت کارخانه‌ای هیچ کدام از خودروهای داخلی افزایش پیدا نکرده و مردم باید مبلغ افزوده شده را حساب کنند و اگر بیش از مالیاتی بوده که قانونگذار تصویب کرده، می توانند به سازمان‌های ذیصلاح از جمله سازمان حمایت یا سازمان تعزیرات حکومتی شکایت کنند.
 
رئیس شورای رقابت همچنین درباره جلسه هفته آینده این شورا گفت: از نهادهای مربوطه خواسته‌ایم که تورم بخشی نهاده‌های تولید خودرو و مسائل کیفی را در اختیار ما قرار دهند که بر اساس آن قیمت‌گذاری جدید خودروهای داخلی انجام شود.
 
شیوا با بیان اینکه قیمت خودروهای داخلی کاهش پیدا نخواهد کرد، ادامه داد: به هر حال ما در سال گذشته نیز تورم داشته‌ایم. هر چند که دلمان نمی‌خواهد خودرو گران شود و امیدواریم در همین قیمت بماند، اما کاهش قیمت فعلا غیرمنطقی و غیرعلمی است.
برچسب ها: خودرو ، قانون ، مالیات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار