کد خبر: ۱۲۹۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۹

به گزارش شفاف، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی در بخش خبری ۱۸ و ۳۰ شبکه خبر درباره تمهیدات آموزش و پرورش برای شروع سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور اظهار کرد: با توجه به مجازی بودن بخشی از محتوای آموزشی و نیاز به ابزار‌های الکترونیکی پویش «هر تبلت یک مدرسه» را داریم که خیرین شامل افراد حقیقی و حقوقی وارد آن شده‌اند.

او ادامه داد: شاید هزینه ساخت یک مدرسه برای هر کسی میسر نباشد هر چند که جامعه خیرین مدرسه‌ساز در این زمینه اقدامات خوبی داشته اند، اما اکنون با یک تبلت می‌توانیم مدرسه را در دستان دانش آموزان بگذاریم.

معاون آموزش ابتدایی با اشاره به اینکه شماره حسابی را اعلام کردیم که علاقه‌مندان به کمک آن امکان دسترسی به تبلت را داشته باشند، گفت: سازمان‌ها و نهاد‌هایی اعلام آمادگی کردند تا برای دانش آموزانی که امکان دسترسی به تبلت را ندارند، ابزار لازم را تامین کنند ضمن آنکه در مدارس دانش آموزان با این شرایط شناسایی شدند.

حکیم‌زاده درباره آمادگی شبکه شاد برای آموزش مجازی در طول سال تحصیلی اظهار کرد: تیم فنی وزارتخانه از شروع تیر به طور شبانه روزی کار کردند تا ظرفیت‌های شاد را ارتقا دهند و قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه شده است.

او ادامه داد: یکی از اشکالات این شبکه تعاملی نبودن آن بود که این موضوع در قابلیت‌های جدید آن رفع شد، همچنین ۲ هزار و ۲۰۰ محتوای جدید در دوره ابتدایی برای شبکه شاد ایجاد شده است.

معاون آموزش ابتدایی افزود: در خصوص نحوه برگزاری آزمون‌ها و نوع ارزشیابی هم در شبکه شاد تغییراتی داشته ایم همچنین صفحه شخصی به دانش‌آموزان اختصاص داده شده است تا خلاقیت‌های خود را به اشتراک بگذراند و امکانی فراهم شود که در امکانی امن فعالیت داشته باشند.

او درباره رایزنی برای داشتن اینترنت رایگان اظهار کرد: امیدواریم سازمان‌ها و دستگاه‌هایی که مرتبط با این کار هستند اقدامات لازم را داشته باشند چرا که این موضوع فعالیت ملی است که همه دستگا‌ها و نهاد‌ها  در آن مشارکت داشته باشند.

آماده سازی ۹۰ درصد محتوای آموزشی شاد برای دوره متوسطه

حکیم زاده درباره بارگذاری کتاب درسی در شبکه شاد گفت: همه محتوای درسی در دوره ابتدایی در این شبکه بارگذاری شده است، در دوره متوسطه هم بیش از ۹۰ درصد محتوا آماده است و برای سه ماه اول آموزش مطالب بارگذاری شده اند.

 معاون آموزش ابتدایی با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های همیشگی نحوه استفاده کودکان و جوانان از فضای مجازی است، گفت: در عین حال که فناوری می‌تواند کمک کننده باشد، اما می‌تواند آسیب رسان هم باشد بنابراین تبلت ها‌یی که در نظر داریم به دانش آموزان بدهیم صرفا برای استفاده آموزشی خواهد بود.

او تصریح کرد: به خانواده‌ها اطمینان می‌دهیم به نظام تعلیم و تربیت اعتماد داشته باشند چرا که فکر می‌کنیم سال تحصیلی جدید بدون مشکل باشد.

۳۰ هزار راهبر آموزشی برای ارتقای کیفیت آموزشی فعالیت می‌کنند

معاون آموزش ابتدایی با اشاره به اینکه سال گذشته برای دانش آموزانی که امکان دسترسی به شبکه شاد را نداشتند، تمهیدات لازم اندیشیده شد، اظهار کرد: ۳۰ هزار راهبر آموزشی در سراسر کشور برای کیفیت بخشی به کلاس‌های آموزشی چند پایه در حال فعالیت هستند همچنین صدا وسیما به ویژه مراکز استانی همکاری خوبی با ما داشتند.

حکیم زاده با اشاره به اینکه ۳ میلیون ۵۰۰ هزار دانش آموز به دلیل دسترسی نداشتن به شبکه شاد امکان عضویت در شبکه را ندارند، همچنین ۵۰۰ هزار دانش آموز اتباع هم داریم که در مجموع بیش از چهار هزار دانش آموز دسترسی به شاد ندارند، گفت: البته در مواردی که زیرساخت‌های فناوری وجود ندارد اگر تبلت هم وجود داشته باشد امکان وصل شدن به شبکه نیست.

او ادامه داد: برای این دانش‌آموزان برنامه داریم و با توجه به تهیه اطلسی درسنامه و بسته‌های آموزشی مورد نیاز آن‌ها را تهیه خواهیم کرد.

حکیم زاده اظهار کرد: این را مسئولیت خود می‌دانیم تا افرادی که امکانات کمتری دارند تحت پوشش قرار دهیم، همچنین رادیو هم برای ارائه آموزش اعلام آمادگی کرده است.

غربالگری حدود ۱/۵ میلیون نوآموز بدو ورود به مدرسه

معاون آموزش ابتدایی درباره غربالگری دانش آموزان بدو ورود به مدرسه بیان کرد: حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نوآموز بدو ورود به مدرسه سنجش شدند.

او ادامه داد: ثبت‌نام ورودی‌های پایه هفتم و دهم به صورت حضوری صورت گرفت همچنین پیش از آن امتحانات نهایی را با حضور ۶۰۰ هزار دانش‌آموز به صورت حضوری برگزار کردیم که خوشبختانه با هماهنگی‌های انجام شده حتی یک مورد ابتلا به کرونا در میان دانش‌آموزان نداشتیم.

انتهای پیام/ 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار