کد خبر: ۱۳۰۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:
اراک- نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: فرهنگ عاشورا، فرهنگ همبستگی، عزت، شرف، مقابله با ظلم، کفر، شرک و استکبار است و نهضت عاشورا درون مایه اساسی انقلاب اسلامی است.

‌به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی روز یکشنبه در جمع عزاداران عاشورا حسینی در مصلی اراک، اظهار کرد: مساله کربلا و عاشورا تنها به مسئله روز عاشورا و دهه اول ماه محرم محدود نیست، بلکه این مسئله در تاریخ بشریت جریان دارد.

وی افزود: برگزاری عزاداری ماه محرم در ۱۰ روز به عنوان یک مانور است و پس از آن باید ادامه این مانور به صورت حکیمانه‌تر و با حالت شعوری و معرفتی بیشتری همراه شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: فرهنگ، هویت و معنویت حسینی باید حفظ شود چرا که امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) موجب قوام جامعه و درون مایه اساسی انقلاب، آرمان‌های امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدای والامقام هستند.

دری نجف آبادی افزود: اگر شیعه امیرالمومنین (ع) نبودیم، انقلاب نمی‌کردیم و به برکت امام حسین (ع) و عاشورا این انقلاب باعظمت شکل گرفته است.

وی گفت: فرهنگ عاشورا، فرهنگ همبستگی، عزت، شرف، مقابله با ظلم، کفر و شرک و استکبار است که باید برای حفظ آن تلاش کرد.

امام جمعه اراک عنوان کرد: مجموع سخنان و خطبه‌های امام حسین (ع) در روز عاشورا یک کتاب بزرگ زندگی و سرشار از معرفت و اخلاق و سیاست علوی و فاطمی است.

دری نجف آبادی گفت: امروز وظیفه ما نسبت به قرآن، اسلام، اهل بیت (ع) و انقلاب اسلامی سنگین است و امروز تبلیغات‌چی‌های داخلی و خارجی، برخی فعالان فضای مجازی و سایبری، سکولارها، مارکسیست‌ها، منافقان، بعثی‌ها، جریان ضدانقلاب داخلی و خارجی درصدد ضربه زدن به انقلاب اسلامی هستند در حالی که ملت ما به برکت امام راحل، خون شهدا یک گوهر گرانبها به‌دست آورده که در طول تاریخ این کشور بی سابقه است.

به گفته وی، از زمان صفویه تا به امروز ملت ما آرزو می‌کرد روزی به یکپارچگی ملی، وحدت ملی، عزت ملی، اقتدار ملی و شوکت ملی دست پیدا کند و حرفی برای گفتن داشته باشد، چیزی که در ۳۰۰ سال گذشته امکان آن نبود و امروز این شرایط برای ملت ما فراهم شده است. دشمنان داخلی و خارجی جنگ‌های سیاسی و اقتصادی علیه کشور راه می‌اندازند اما این کشور به برکت امام راحل اراده و ایمان و هویت عمیق انقلابی و اسلامی پیدا کرد که دست آمریکا، اسرائیل و آل‌سعود از آن کوتاه شد و این گونه است که ما می‌خواهیم روی پای خود بایستیم و دشمن این مهم را نمی‌خواهد.

دری نجف آبادی اظهار کرد: دشمنان کشور از قدرت جمهوری اسلامی واهمه دارند و باید جمهوری اسلامی الگوی سایر کشورها باشد، بنابراین ملت باید قدر این فرصت طلایی را بیشتر بداند و دولت، مجلس و مسئولین برای تحقق آرمان‌های امام راحل و رهبری باید بیشتر تلاش کنند.

وی با تشکر از زحمات تلاشگران عرصه سلامت در مقابله با بیماری کرونا، اظهار کرد: تلاش مدافعین عرصه سلامت، خیرین و… در این چند ماه دست مریزاد دارد و از مردم انتظار می‌رود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با این مجموعه همکاری کنند.

وی با اشاره به آغاز فصل پاییز و شیوع بیماری آنفولانزا، عنوان کرد: امسال علاوه بر آنفولانزا، کرونا نیز افزوده شده است و از مردم و مسئولانانتظار می‌رود به این قضیه بیشتر توجه و در تجمعات مراقبت کنند تا به شرایط قرمز بیماری مواجه نشویم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: وضعیت استان مرکزی در مواجه با کرونا در حالت هشدار قرار دارد و لازم است با حفظ آرامش و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ابتلاء به این بیماری پیشگیری کرد.

دری نجف آبادی بیان کرد: یافتن واکسن قطعی برای بیماری کرونا و دستیابی به درمان صد درصدی برای آن به زمان نیاز دارد.

وی اقداماتی مانند طرح مواسات و همدلی را در راستای کمک به محرومان و افرادی که در این شرایط با مشکلات اقتصادی مواجه هستند را مهم برشمرد و گفت: تلاش خیران، هلال احمر، دستگاه‌های حمایت کننده مانند بسیج، کمیته امداد و بهزیستی جای تشکر فراوان دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار