کد خبر: ۱۳۱۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛
دنیای مجازی این فرصت را به همه داده است که برای هنر‌های نداشته‌شان، خود را بزک کنند و فعالیت‌هایشان را به اشتراک بگذارند.
آوازهای بی‌پروا در دنیای مجازی/ وقتی اخذ مجوز به یک شوخی تبدیل می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، بحث، نکوهش فضای مجازی و آسیب شناسی آن نیست؛ موضوع تجربه دنیایی بدون محدودیت است. دنیای مجازی عرصه هرگونه فعالیتی است؛ پژوهش، سرگرمی، کنجکاوی، به اشتراک گذاری و البته تبلیغ! فرصتی است که خودت را نشان دهی و کمی کمبود‌ استعدادیابی در دنیای حقیقی را جبران کنی، اما نبود مرز تو را در آستانه پرتگاهی قرار می‌دهد که اگر مراقب نباشی، ممکن است حقایق دنیای واقعی را از دست بدهی.

دنیای بدون مرز با وجود جذابیت‌هایی که ابتدا به تو القا می‌کند، کم کم زشتی هایش را نشان می‌دهد. ابتدا زندگی بدون محدودیت را دوست داری؛ دوست داری بدون مرز به همه چیز تصرف پیدا کنی، اما باید انتظار این را داشته باشی که دیگران هم به مرز‌های فکری و شخصی تو تسلط پیدا کنند.


بیشتر بخوانید


در این میان در فضای مجازی مرز‌های قانونی هم شکسته شده است؛ واحد‌های نظارتی کارشان سخت و مدیریت این فضا دشوار شده است. عده‌ای هم که برای تبلیغ از هر فرصتی استفاده می‌کنند، بی تردید از فرصت مجانی و پر سود مجازی نمی‌گذرند. خوانندگی، از رشته‌های پرطرفداری است که تا دلتان بخواهد متقاضی دارد. کسانی که قوانین کشور برایشان اهمیت ندارد، با استفاده از آزادی بدون مرزِ مجازی کارشان را انجام می‌دهند.

خوانندگان بدون مجوز، از جمله افراد هنجارشکن مجازی هستند؛ کسانی که فرصت را مناسب می‌بینند و ره صد ساله خوانندگان استاندارد را یک شبه و با صدای دستکاری شده یا نشده طی می کنند. در این بین، استفاده از مد و استایل‌ مانکنی آنها هم نقایص خوانندگی شان را پوشش می‌دهد. در نهایت شاید آنچه به مخاطب منتقل می‌شود یک مجموعه جذاب و پرهیجان باشد اما فرهنگ را نشانه رفته است.

پیش از این و در سال های نه چندان دور هم موضوع خوانندگان غیر مجاز مطرح بود؛ سایت‌های غیر رسمی قطعات این خوانندگان را منتشر می‌کردند و می‌خواستند با انتشار قطعات خوانندگان غیر مجاز و البته پرطرفدار، مخاطبان خود را افزایش دهند.

به نظر می رسد مشکل اصلی کمبود نظارت روی این افراد و سایت هاست. خوانندگان غیر مجاز به راحتی آثار خود را مانند خوانندگان مجاز به گوش دوستداران موسیقی می‌رسانند؛ بدون اینکه ذره‌ای از سختی‌ خوانندگان مجاز را تجربه کرده باشند. باید نهاد‌های ذی‌ربط بیش از پیش تمرکز خود را روی فضای مجازی بگذارند و مراقب خوراک‌ هنری مردم باشند؛ خوراکی که بعضاً ناخواسته در اختیار مخاطبان سرگردان دنیای مجازی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار