کد خبر: ۱۳۱۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۸
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: طرح «محیط یار مزرعه» می‌تواند در شهرستان تربت حیدریه برای اولین بار و به صورت پایلوت اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی در سفر یک روزه به تربت حیدریه درنشست با فرماندار ویژه این شهرستان ضمن اعلام آمادگی حمایت از طرح‌های اقتصادی منطقه با رعایت اصول توسعه پایدار، اظهار کرد: توسعه بدون حفظ محیط زیست آسیب‌رسان است و ما از توسعه پایدار و طرح‌های اقتصادی همچون گذشته حمایت می‌کنیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در خصوص خسارات وارده از سوی حیات وحش به مزارع کشاورزی و ابراز نگرانی کشاورزان گفت: در طرح پیشنهادی از سوی حفاظت محیط زیست استان با عنوان «محیط یار مزرعه» که می‌تواند در تربت حیدریه برای اولین بار و به صورت پایلوت اجرا شود، موضوع آسیب‌های وارده وحوش به مزارع با هم افزایی نظارت و پایش میدانی، مدیریت می‌شود.

وی ادامه داد: زیربنای طرح «محیط یار مزرعه» بر مفاهیم الگوی مثلث توسعه اقتصادی و مبتنی بر اقتصاد مقاومتی در سایه تعامل ارکان حاکمیتی با فعالان بخش خصوصی تکیه دارد که توسط استاندار خراسان رضوی طراحی و به عنوان اصلی ترین برنامه عملیاتی در این استان در حال پیگیری است.

همتی ضمن اشاره به اینکه حفظ محصولات کشاورزی در تربت حیدریه به عنوان قطب تولید زعفران کشور باید با حساسیت بیشتری باید دنبال شود، ادامه داد: طرح ابتکاری «محیط یار مزرعه» با رویکرد ایجاد همگرایی و وفاق اجتماعی و اتکا به توان بخش خصوصی ابتدا از تربت حیدریه آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: این اقدام ضمن کاهش تعارضات بین صاحبان مزارع کشاورزی و حیات وحش، گام ارزشمندی در توسعه مدیریت زیست بومی و ترغیب جوامع محلی به مشارکت در حفظ حیات وحش است و چنانچه این گام اصولی برداشته شود قابلیت تکمیل و تعمیم مدل به کل استان را دارد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت ایجاد معیشت پایدار در این استان و نقش معین‌های اقتصادی منطقه و نیز حمایت و همراهی مردم و ارکان حاکمیتی در اجرای موفق این طرح، گفت: حمایت صاحبان سرمایه و صنایع در پیاده‌سازی طرح «محیط یار مزرعه»که منافع اقتصادی مطلوبی برای مردم منطقه به همراه خواهد داشت به نوعی پرداخت مالیات سبز است که خود یکی از مولفه‌های ایجاد اقتصاد سبز در منطقه است.

انتهای پیام/۷۰۰۴۵

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار