کد خبر: ۱۳۱۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
اصفهان - دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: در شعب اخذ رأی مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی علاوه بر عوامل اجرایی، یک ناظر بهداشت حضور دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر رفیعی‌نژاد روز جمعه در محل ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: ناظران موارد بهداشتی را به رأی دهندگان یاد آوری می‌کنند.

وی تاکید کرد: همه رأی دهندگان لازم است که با ماسک وارد شعب رأی گیری شوند، خودکار شخصی همراه داشته باشند، فاصله حداقل ۲ متر را با دیگر اشخاص رعایت کنند و تا حد ممکن برای جلوگیری از ازدحام احتمالی در ساعات پایانی رأی گیری، ساعات اولیه و یا در میانه روز پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اصفهان با بیان اینکه ثبت اثر انگشت در این مرحله وجود ندارد اضافه کرد: رأی دهندگان از همراه بردن اطفال در محل‌های رأی گیری بطور جدی خودداری کنند و قبل و بعد از حضور در پای صندوق‌های رأی دستان خود را با آب و مواد ضدعفونی کننده بشویند.

رفیعی نژاد گفت: مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح روز جمعه در ۲ حوزه انتخابیه شهرستان‌های سمیرم و لنجان آغاز شد و مقدمات، تدارک، پشتیبانی و صدور احکام این رویداد بخوبی انجام گرفت.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اصفهان تصریح کرد: در شهرستان لنجان سه حوزه اصلی و فرعی دارد که در آن ۱۳۹ شعبه فعال است و از این تعداد ۱۲۲ شعبه ثابت و ۱۷ شعبه سیار هستند.

رفیعی‌نژاد با اشاره به فرایند رأی گیری در شهرها و روستاها ادامه داد: از تعداد مورد اشاره در شهرستان لنجان ۱۱۴ شعبه شهری و ۲۵ شعبه روستایی هستند.

وی درباره حوزه انتخابیه شهرستان سمیرم اظهار داشت: چهار حوزه اصلی و فرعی در این خطه وجود دارد که ۶۵ شعبه در آن فعال است که از این تعداد ۴۴ شعبه به صورت ثابت و ۳۱ شعبه به صورت سیار فعالیت خواهند کرد.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان افزود: از این تعداد ۲۷ شعبه شهری و ۳۸ شعبه روستایی هستند و تمامی شعب نامبرده در ۲ شهرستان به سامانه (سیستم) جامع انتخابات متصل هستند و در رأی ساعت مقرر کار خود را آغاز کردند.

رفیعی‌نژاد اضافه کرد: احراز هویت رأی دهندگان به صورت الکترونیکی و با دستگاه احراز هویت متمرکز است.

وی درباره مدت زمان رأی گیری در شعب انتخابی اظهار داشت: طبق اعلام ستاد انتخابات کشور و مطابق با قانون، مدت اخذ رأی ۱۰ ساعت است و به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی به نظر نمی‌رسد که امکان تمدید ساعات رأی گیری وجود داشته باشد.

دومین دور انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ شهریور همزمان در ۹ استان و ۱۱ حوزه انتخابیه سمیرم، کرمانشاه، اسلام آبادغرب و دالاهو، لنجان، بیجار، دهلران، کرج، کردکوی، اهواز، میانه و زنجان برگزار می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار