کد خبر: ۱۳۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۲
رئیس اتاق بازرگانی قزوین گفت: راه اندازی مرکز بزرگ فروشگاهی و نیز نمایشگاه فصلی و دائمی را برای معرفی کالای ایرانی و حضور موفق در بازارهای پر مصرف عراق و کربلا عملیاتی می کنیم.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از مهر، علیرضا کشاورز قاسمی چهارشنبه شب در جلسه با سرکنسول ایران در کربلا ضمن ارائه گزارشی از برنامه های سفر چهار روزه هیئت تجاری قزوین به کربلا گفت: در این سفر در نشست با تجار و بازرگانان و مسئولان استان کربلا آخرین وضعیت اقتصادی این شهر تشریح شد و مقرر شد لیستی از قوانین و مقررات موجود و نیز فرصتهای سرمایه گذاری در کربلا در اختیار اتاق بازرگانی قزوین قرار گیرد.
 
کشاورز تصریح کرد: تصمیم گرفته شد هیئت عراقی در مدت ۱۰ روز نیازهای خود را اعلام کند و ما نیز حداکثر در یک ماه شرکتهای توانمند خود را برای تامین این نیازها را به مسئولان کربلا معرفی کنیم.
 
قزوین
 
وی اضافه کرد: در فاز نخست هم قرار شد یک نمایشگاه ویژه مصالح ساختمانی و مواد غذایی به صورت اجاره مکانی مناسب پیش بینی شود و در گام بعدی با خرید زمینی در منطقه ای قابل دسترس برای مردم زمینه احداث نمایشگاه دائمی کالاهای ایرانی فراهم شود.
 
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین یادآورشد: در خصوص زمین از سوی آقای شهرستانی از تجار بنام کربلا قول مساعدی برای واگذاری زمینی با کاربرد تجاری برای ساخت سه طبقه مجتمع نمایشگاهی داده شده که باید در نشست های بعدی مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد که این کار نیز می تواند محل مناسبی برای عرضه کالاهای ایرانی باشد.
 
کشاورز قاسمی تصریح کرد: یک سالن ورزشی در کربلا آماده افتتاح است که طرف عراقی اعلام کرد با تاخیر در زمان افتتاح تمایل دارد تا زمینه حضور یک تیم فوتبال و ورزش زورخانه ای از قزوین برای گشایش ورزشگاه هماهنگ شود.   
 
ساخت زورخانه در کربلا و اجرای طرح های ورزشی
 
وی بیان کرد: از سوی فدراسیون ورزشهای باستانی کشور قول داده شده بود که زورخانه کربلا ساخته شود اما طرف ایرانی به آن عمل نکرده که قرار شد هیئت استان قزوین برای اجرایی شدن این طرح مساعدت و پیگیری لازم را انجام دهد.
 
قزوین
 
این فعال اقتصادی گفت: عراقیها تمایل زیادی برای استفاده از خدمات توریسم درمانی استان قزوین را دارند که با برقراری خط اعتباری آمادگی دارند بخشی از هزینه ها را توسط دولت تامین کنند که مقرر شد لیستی از هزینه های درمانی در استان را برای هیئت عراقی ارسال کنیم تا در صورت لزوم برای استفاده از این خدمات نیز برنامه ریزی شود.
 
عرضه مستقیم کالا در نمایشگاه بهترین شویه معرفی محصولات ایرانی است
 
کشاورز قاسمی در ادامه گفت: از آنجا که عرضه مستقیم کالا در نمایشگاههای فصلی و دائمی بهترین راه فروش کالاست در صدد هستیم تا در اولین فرصت و در مهرماه نمایشگاهی از انواع کالاهای ایرانی و تولید شده در استان قزوین را در کربلا برپا کنیم که این کار به اعتماد سازی و معرفی کالا نیز کمک می کند.
 
قزوین
 
در ادامه نماینده سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین در دفتر کربلا گفت: بخش دولتی باید بستر لازم را برای تضمین قراردادها فراهم کند تا سرمایه گزاران با اطمینان بیشتری وارد کار شوند.
 
وی تصریح کرد: بازار کربلا جای کار زیادی دارد و اگر هیئت تجاری استان قزوین فرصت بیشتری داشت می توانستیم با افراد تاثیرگزار این استان جلسات تخصصی برای رسیدن به تفاهم لازم را برگزار کنیم.
 
عبدالهی بیان کرد: خوشبختانه نگاه به ایران از سوی رئیس شورای استان کربلا بسیار سازنده و مثبت است اما انتظار داریم در مقابل خدماتی که قرار است از سوی نظام مهندسی ساختمان در طراحی و نظارت به صورت رایگان به استان کربلا داده شود بتوانیم با سهولت بیشتری در اجرای پروژه ها وارد کار شویم.
برچسب ها: فروشگاه ، قزوین ، کربلا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار