کد خبر: ۱۳۲۸۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌‌جنوبی از آغاز کلنگ‌زنی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: مراسم کلنگ‌زنی این پروژه فرهنگی پنجم مهرماه آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا فلاحی صبح امروز در آیین تجلیل و تکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت همزمان با سراسر کشور در استان خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس، مظهر ایثار و پایداری است.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی استان خراسان‌جنوبی در دوران دفاع مقدس، بیان داشت: این استان در دوران هشت سال دفاع مقدس به خوبی درخشید که سند آن حضور 30 هزار رزمنده و تقدیم دو هزار شهید، چهار هزار و 300 جانباز و 240 آزاده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌‌جنوبی با بیان اینکه شعار امسال هفته دفاع مقدس «ما قوی هستیم» انتخاب شده است، تبیین کرد: هفته دفاع مقدس از 31 شهریور آغاز و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت که طی این مدت بیش از 100 عنوان برنامه شاخص در استان اجرا می‌شود.

فلاحی رزمندگان، ایثارگران و جانبازان را گنجینه‌های دوران دفاع مقدس دانست و مطرح کرد: هرچه برای نشر دوران دفاع مقدس تلاش کنیم باز هم کم است.

وی با بیان اینکه تهیه و تدوین دانشنامه دفاع مقدس آغاز شده و تاکنون اقدامات ارزشمندی در این خصوص انجام شده، عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم جلد اول  دایره‌المعارف دفاع مقدس را هر چه سریع‌تر به اتمام برسانیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌‌جنوبی دانشنامه دفاع مقدس را مرجعی برای نگهداری فرهنگ غنی دفاع مقدس برای نسل‌های آینده دانست و تصریح کرد: در عرصه فرهنگی نیز دفاع مقدس نقش پررنگی دارد و ما باید در بحث تبیین این فرهنگ برای جوانان قیمت نگذاریم.

فلاحی با تأکید بر اینکه نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید تدوام داشته باشد، عنوان کرد: مظلومیت دفاع مقدس احساس می‌شود لذا در این راستا دستگاه‌های اجرایی باید بیش از گذشته پای کار بیایند.

وی از آغاز کلنگ‌زنی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: مراسم کلنگ‌زنی این پروژه فرهنگی پنجم مهرماه آغاز خواهد شد و این مرکز فرهنگی دارای سه فاز است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌‌جنوبی اراضی اختصاص یافته به مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس را 32 هکتار اعلام کرد و گفت: از این میزان 18 هکتار برای احداث فضای سبز، 12 هکتار برای ابنیه و فضاهای کاری مانند فرهنگسرا، تالار و غیره خواهد بود.

فلاحی از کلنگ‌زنی ساخت 14 یادمان شهدای گمنام در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: اجرای پاتوق شعر، برپایی نمایشگاه ملی «اقتدار ۴۰»، نصب پلاک افتخار، برگزاری یادواره شهدا، همایش رزمندگان، مسابقات ورزشی، اعزام گروه‌های جهادی به روستاها، رونمایی از 10 عنوان کتاب صوتی، مکتوب و تمبر چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، پخش فیلم‌ و مستند از برنامه‌های درنظر گرفته شده برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.

انتهای پیام/3403/ح

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار