کد خبر: ۱۳۲۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان گفت: طرح کوچ برای مقابله با چاقی واضافه وزن در مدارس با نیازهای ویژه کردستان اجرا می‌شود.

خلیل رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اعلام آغاز اجرای این طرح در مدرسه با نیازهای ویژه بوستان 2 سقز اظهار کرد: با توجه به تبعات و آثار منفی اضافه وزن و چاقی بر سلامت و آمار نه چندان خوشایند چاقی در میان دانش‌آموزان، اجرای این طرح از مهر ماه جاری در مدارس با نیازهای ویژه استان آغاز می‌ شود.

رنجبر افزایش دانش، نگرش، کمک به دانش‌آموزان در مدیریت وزن خویش و داشتن سبک زندگی فعال و سالم را از اهداف اجرای این طرح برشمرد.

وی افزود: در اجرای طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان (کوچ) با اندازه گیری قد، وزن، محاسبه شاخص توده بدنی (BMI)، ارائه مشاوره، توصیه‌های تغذیه‌ای و فعالیت بدنی مستمر تلاش داریم تا سلامت دانش آموزان را ارتقا دهیم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان اجرای طرح کوچ را مبتنی بر اساس و آموزه‌های سند تحول بنیادین دانست و گفت: اجرای این طرح در شرایط شیوع کرونا، نیازمند مشارکت و همکاری خانواده‌ها با اولیای مدرسه است.

رنجبر بیان کرد: با توجه به زندگی شهرنشینی و صنعتی شدن جوامع، تغییرات سریعی در الگوی غذایی و سبک زندگی خانواده‌ها ایجاد شده و آمار‌های مختلف نشان می‌دهد که اضافه وزن و چاقی دانش‌آموزان به عنوان یک عامل خطر و زمینه ساز بیماری‌های غیر واگیر مانند دیابت نوع ۲، فشارخون بالا، مشکلات قلبی -عروقی و غیره در بسیاری از کشور‌ها به مرز هشدار رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: امیداست که طرح (کوچ) در ترغیب دانش‌آموزان به داشتن وزن مطلوب، افزایش فعالیت‌های حرکتی و ارتقای نشاط و شادابی نقش موثر خود را ایفا کرده و از این رهگذر دانش‌آموزان با خودمراقبتی، وزن خویش را کنترل کنند.

رنجبر با اشاره به ضرورت توجه به فعالیت بدنی واجرای برنامه های پیشگیری از کم تحرکی دانش‌آموزان با نیاز ویژه گفت: تربیت بدنی در تمام دوره‌های تحصیلی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه مورد توجه است چرا که در پرتو آن بخشی از زمینه‌های لازم برای سلامت جسمانی دانش‌آموزان که از هدف‌های هر نظام آموزشی است، فراهم می‌شود

وی با بیان اینکه در مدارس با نیازهای ویژه تمهیدات لازم اندیشیده شده تا شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا با دقت رعایت شود اضافه کرد: ضدعفونی هر روزه مدارس و کلاس‌ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در تمامی کلاس های درس رعایت می‌شود.

انتهای پیام/2

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار