کد خبر: ۱۳۳۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
خانه‌ها حسینیه و شبکه‌های مجازی تکیه‌های حقیقی و میدان و خیابان تکیه‌گاه عزاداران، و چنین شد که اینک محرمی استثنایی و تاریخی به فرمایش رهبر انقلاب در همه جای ایران از جمله خطه شهدای خط شکن رقم خورد.

به گزارش فارس از فلاورجان، رهبر معظم انقلاب همزمان با عید قربان به مردم سفارش کردند تا با توجه به موج دوباره شیوع ویروس کرونا، مراسم عزاداری ماه محرم را طبق نظر کارشناسان بهداشتی و ستاد ملی مقابله با کرونا برنامه‌ریزی کنند.

 ایشان تأکید کردند «همه سوگواران حسینی، هیأت‌ها و مداحان موظف هستند به هرچه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می‌کند، عمل کنند. زیرا موضوع بسیار مهم است». از این‌ رو لبیک هیات مذهبی در شهرستان فلاورجان هم به این موضوع بی‌نظیر بود.

خانه‌ها حسینیه؛ و شبکه‌های مجازی تکیه‌های حقیقی و میدان و خیابان تکیه‌گاه عزاداران؛ و چنین شد که محرمی استثنایی و تاریخی به فرمایش رهبر انقلاب  رقم خورد.

در این رابطه مهدی صادقی رئیس شورای هیأت‌های مذهبی فلاورجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فلاورجان اظهار کرد: هیأت‌های مذهبی از جمله تشکل‌های مردم نهادی است که دارای پتانسیل بالقوه و بالفعل بوده  و همه بر این باوریم که هیأت قلب نهضت امام خمینی(ره) بود، از این‌ رو دشمن تلاش می‌کند که با روش‌های مختلف از جمله با کمک تشیّع انگلیسی اثرگذاری هیأت‌ها را خنثی کند و حتی آن‌ها را تبدیل به چالشی برای نظام کند.

وی بیان کرد: هیأت‌داری و عزاداری در مسیر اهداف قیام امام  حسین(ع)  یعنی عدالت‌طلبی و استکبارستیزی و ظلم‌ستیزی نباشد و تبدیل به هیأت‌های سکولار شوند.

رئیس شورای هیأت‌های مذهبی فلاورجان افزود: هیأت‌داری و عزاداری در مسیر اهداف قیام امام  حسین(ع)  یعنی عدالت‌طلبی و استکبارستیزی و ظلم‌ستیزی نباشد و تبدیل به هیأت‌های سکولار نشوند.

 وی ادامه داد: مهم‌ترین وظیفه شورای هیأت‌های مذهبی نظارت مستمر بر فعالیت هیأت‌های مذهبی و شناسایی آسیب‌ها و انحرافات مراسمات مذهبی بوده و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که هیأت سکولار نداریم بر این باوریم که هیأت باید به‌گونه‌ای باشد که نه دچار سیاسی بازی و نه دچار سیاست‌زدگی بشود چراکه باید نسبت به آگاه‌سازی و بالا بردن بصیرت مردم گام بردارد چراکه اثرات آن برای خود مردم است.

 

صادقی بیان کرد: هیأت‌های مذهبی شهرستان فلاورجان در بحث مبارزه با ویروس کرونا هم در کنار مدافعان سلامت و دیگر نهادها در راستای سلامت مردم و یاری‌رساندن به آن‌ها فعالیت دارند.

رئیس شورای هیأت‌های مذهبی فلاورجان افزود: به‌ طور مثال در دهه ولایت(جشن غدیر) یکی از پیر غلامان اهل‌بیت که هرساله در روز عید غدیر جشن بزرگی برپا می‌کرد امسال مبلغ موردنظر برای این مراسم را در قالب ۲۰۰ بسته کمک معیشتی به یکی از خیریه‌های شهرستان تحویل داد وازاین رو هم هیأت تعطیل نشد، هم دل ۲۰۰ خانواده شاد شد.

وی عنوان کرد: در برگزاری مراسمات عزاداری محرم  امسال با لبیک گفتن به تأکیدات و توصیه‌های رهبر انقلاب مبنی بر معیار قرار دادن توصیه‌های کارشناسان بهداشتی و ستاد ملی کرونی کشور، جلسات توجیهی برای هیأت‌ها در بخش‌ها و شهرهای شهرستان برگزار شد که به توفیق الهی با  نظارت‌هایی که در دهه اول ماه محرم انجام شد اکثر هیأت‌ها دستورالعمل برگزاری مراسم‌های ماه محرم را رعایت کرده بودند.

 

صادقی اشاره کرد: هیأت‌ها با یک تعادل بخشی بین سلامت مردم و برگزاری عزاداری امام حسین(ع) شکوه محرم امسال بیشتر از سال‌های گذشته جلوه‌گر ساختند و این عملکرد مورد قدردانی رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.

وی اشاره کرد: در بحث نذورات هم امسال یکی از کارهای شاخص توسط هیأت انصار المهدی شهر زازران انجام شد که خرید ۲ سری جهیزیه برای کمک به امر ازدواج جوانان بود درحالی‌که این هیات سال گذشته برای اطعام عزاداران برنامه‌ریزی و هزینه می‌کرد.

حسینیه سیار کانون مداحان شهرستان فلاورجان

اما شرایط امسال به‌گونه‌ای بود که به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا عده‌ای نتوانند به‌ صورت حضوری در مراسم عزاداری با امام زمان(عج) اظهار همدردی کنند.

کانون مداحان شهرستان فلاورجان با همفکری تعدادی از مداحان، حسینیه سیار را در سطح شهرستان راه‌اندازی کرد تا بتواند مجلس روضه و سینه‌زنی امام حسین(ع) را به درب منازل و محله‌های مختلف بیاورد.

 

محمدرضا شمس رئیس کانون مداحان شهرستان فلاورجان در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در راستای ترویج شور و شعور حسینی حسینیه سیار راه‌اندازی شد.

رئیس کانون مداحان شهرستان فلاورجان افزود: با حضور جمعی از مداحان شهرستان به همراه پرچم گنبد حرم مطهر امام حسین (ع) و با اجرای مداحی مداحان منتخب شهرستان در هر روستا به مدت ۱۵ دقیقه این مراسم صورت گرفت.

 

شمس ادامه داد: در ایام محرم با حضور در روستاهای شهرستان فلاورجان از قبیل کلیسان، دارافشان، سمسان، وزیرآباد، قلعه سرخ، علی‌آباد، پلارتگان، تمندگان، صادق‌آباد و مهرگان با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی میزبان حسینیه سیار بودند.

انتهای پیام/۶۳۰۹۷/ص۲۰/ر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار