کد خبر: ۱۳۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
هر کشوری در دنیا، خصوصیات منحصر به فردی دارد که بر اساس آن خصوصیات شناخته می شود یا نامش در ذهن تداعی می شود : مثلا به محض اینکه نام «چین» برده می شود انواع و اقسام اجناس ارزان و بنجل؛ از ماهواره گرفته تا پوشک در ذهن متبادر می شود. وقتی نام «برزیل» می آید همه یاد بچه های فقیری می افتند که با پای برهنه در زمینهای خاکی، زیباترین تکنیک های فردی فوتبال را اجرا می کنند، وقتی می گوییم «کره جنوبی» داغ دلمان تازه می شود، چون در این روزهایی که اینترنت ما مثل کبک، خرامان – خرامان راه می رود، اعلام شده که بالاترین سرعت اینترنت برای کاربران برای مردم کره جنوبی است که زبانم لال، دسترسی به آن سرعت برای ما جزو آرزوهای دست نیافتنی است ... حالا با این توضیحات به نظر شما کشور ما ایران، برای خود ما با چه ویژگی می تواند همراه باشد؟!
خوشبختانه ویژگی های منحصر به فرد در کشور ما یکی – دو تا نیستند و در هر زمینه ای که بخواهیم و بخواهید، می توان خصوصیتی پیدا کرد که در هیچ نقطه دیگری از دنیا وجود ندارد. برای مثال در صنعت خودرو، که استانداردها و خصوصیاتش تقریبا در همه جای دنیا شبیه هم است، ما ویژگی های منحصر به فردی داریم که افتخارش فقط و فقط مختص خود ماست. این ویژگی ها باعث شده که گهگاه خبرها و هشدارهای در ایران داده شود که اگر چه برای خودمان هشدار است اما برای یک خارجی می تواند باعث روییدن چند شاخ نسبتا بزرگ روی کله شود. یکی از این هشدارها به تازگی توسط  «رییس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا » داده شده که گفته است: خریداران خودرو پیش از پرداخت کامل وجه از اصالت خودرو و 2 تکه نبودن بدنه آن با مراجعه به مراکز تعویض پلاک اطمینان حاصل کنند تا با مشکلی در زمان شماره گذاری مواجه نشوند.
واقعا در کدام کشور جز ایران ماشین دو تکه خرید و فروش می شود؟! یاد قدیمها به خیر که مادر بزرگها از تکه های پارچه، رویه لحاف چهل تکه می دوختند؛ شاید آنها هیچوقت باور نمی کردند که آن هنر زیبا روزی در صنعت خودرو سازی به کار گرفته شود و ایران را دارای خصوصیتی منحصر به فرد در جهان کند!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار