کد خبر: ۱۳۴۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
استاندار خراسان شمالی گفت: مردم و هر مراجعه‌کننده به ادارات، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط کارمندان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی را گزارش بدهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد محمدعلی شجاعی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در خراسان شمالی اظهار کرد: علت‌یابی و تحلیل عوامل شیوع بیماری در استان باید به جزییات مشخص شود و این فرآیند نقشه راهی برای ادامه تصمیم‌گیری‌ها در استان می‌شود.

وی از قرار گرفتن نام استان خراسان شمالی در میان استان‌های مدیریت کننده برتر کرونا خبر داد و گفت: مدیریت بیماری در استان باید ادامه پیدا کند و آسیب‌شناسی و علت‌یابی شیوع در هر بخش همچون اقشار، اصناف و شهرستان‌ها بررسی، مطالعه و راه‌کار داده شود.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به تصمیم‌گیری طی روزهای آینده در بخش اجرایی استان برای مدیریت کرونا، تصریح کرد: در حوزه‌هایی همچون حمل‌ونقل عمومی استان، دفاتر پیشخوان و شعب بانک کشاورزی در استان مشکلات عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را دارند که موجب آسیب و مشکل در استان شده است.

وی به 3 مصوبه اصلی این جلسه نیز اشاره کرد و افزود: در نخستین گام از روز آینده تمامی دستگاه‌های اجرایی و ادارات دولتی در سطح استان باید به‌صورت کامل و 100 درصدی دستورالعمل‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک را اجرایی کنند و در صورت فرد تخطی کننده از این دستور، باید کارمند خاطی به کمیته تخلفات ارجاع شود.

شجاعی با درخواست از مردم برای نظارت در ادارات و معرفی کارمندان بی توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی، ادامه داد: در صورت عدم رفع مشکل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پس از یک هفته، مدیر استان و شهرستانی این دستگاه به کمیته تخلفات دستگاه‌های اجرایی ارجاع می‌شوند.

وی به دومین مصوبه نیز اشاره کرد و گفت: ادارات و دستگاه‌های اجرایی به صورت قطعی ورود و ارائه خدمات به افراد بدون ماسک و برهم زنندگان پروتکل‌های بهداشتی را ممنوع اعلام کنند.

استاندار خراسان شمالی همچنین با اشاره به وضعیت شیوع بیماری کرونا در میان زنان استان نیز تصریح کرد: بر اساس داده اعلام‌شده زنان خانه‌دار در خراسان شمالی درصد بیشتری از مبتلایان به کرونا را تشکیل می‌دهند.

وی درباره علت این اتفاق در استان توضیح داد: زنان خانه دار به علت آزادی عمل بیشتری همچون حضور در مراکز خرید، استفاده از حمل و نقل عمومی و همچنین برگزاری برنامه‌ها و میهمانی‌ها بیشتر به این بیمار مبتلا شده‌اند.

شجاعی از تصمیم‌گیری برای تعطیلی مراکز آلودگی کرونا در استانی طی روزهای آینده خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۳ شهرستان خراسان شمالی وضعیت قرمز دارند که امیدواریم وضعیت شهرستان‌های استان تا ۱۰ روز آینده وضعیت بهتری را داشته باشد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار