کد خبر: ۱۳۴۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
جلال زاده با تأکید بر ضرورت افزایش اختیار مدیران استانی:

وحید جلال زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تأکید بر اهمیت افزایش اختیارات استانداران، گفت: تمرکزگرایی باعث سلب مسئولیت از مدیران و کاهش انگیزه و ابتکار آنها در ارائه اقدامات نو، خلاقانه و جسورانه در سطح استان ها می شود.

شکوفایی هر استان در سایه افزایش اختیار استاندار و مدیران استانی شکل می‌گیرد

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در استان ها از استانداران با عنوان «رئیس جمهور استان» یاد می شود که این ریاست جمهوری برای هر استان بدون داشتن اختیارات لازم، مفید نخواهد بود و استاندار و سایر مدیران استانی امکان بروز حرکت های جدید بر اساس ظرفیت های استانی خود نخواهند داشت.

وی که سابقه استانداری استان آذربایجان غربی را در کارنامه خود دارد در ادامه با تأکید بر افزایش اختیارات مدیران استانی در کنار استاندار، اظهار داشت: اگر مدیران استانی هر وزارتخانه، نهاد و یا سازمان نتواند در حوزه استانی خود تصمیم گیر باشد و اقدامات منوط به مصوبه یک معاونت در تهران شود، نمی توان انتظار شکوفایی در استان ها را داشت.

جلال زاده در ادامه با بیان اینکه تمرکزگرایی در هر کشوری باعث تضعیف کارایی می شود، عنوان کرد: تمرکززدایی در افزایش اختیارات، تعیین بودجه، مالیات و ارزش افزوده کمک کننده بوده و اینکه در حال حاضر استاندار حتی نسبت به اعتبارات بانکی در استان اختیاری ندارد محل ایراد است که البته این موضوع صرفا درباره استاندار صدق نمی کند چنانچه رؤسای استانی بانک های مختلف نیز درباره اعتبارات خود تصمیم گیرنده نیستند.

تهران صرفا در حوزه کلان تصمیم‌گیری کند

این عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در ادامه با بیان اینکه صرفا موارد کلان باید در تهران تصمیم گیری شود، گفت: استانداران آن قدر قابل قبول هستند که بسیاری از آنها توانسته اند به پست وزارت برسند لذا این توانایی و قابلیت در آنها وجود دارد که هم اکنون نیز در حوزه استانی تصمیم گیرنده باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر کوچک سازی دولت و نحوه نظارت بر استانداران بعد از افزایش اختیار آنها، خاطرنشان کرد: استانداران، رئیس جمهور استان و نماینده دولت در استان هستندو نظارت عالی امور نیز، بر عهده وی است از این رو بودجه ای که به استان ها اختصاص می یابد نیز از این محل نظارت می شود و می توان از وی به عنوان ناظر عالی دولت در مناطق نام برد./

پایان پیام

برچسب ها: وحید جلال زاده
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار