کد خبر: ۱۳۵۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۱
انگار کربلا ما را بدون حاج قاسم نخواست، انگار کربلا هم بدون سردار پذیرای ما نبود، نمی‌خواست ما نائب الزیاره سردارمان باشیم، انگار اباعبدالله می‌خواست به‌تنهایی حاج قاسم عزیزمان را آغوش بگیرد و ما را تنها دل‌خوش به دعای سردارمان کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اربعین متفاوت شیعیان حسینی، به‌گونه‌ای تاریخ‌ساز شد که عاشقان و شیفتگان اباعبدالله (ع) حسرت‌کشان، غم فراق را تحمل کرده و شوق وصال از پای درشان آورده، آنانی که عاشقانه، سال را به امید پیاده‌روی اربعین، هرسال نظاره می‌کنند و به تقویم قمری خیره می‌شوند تا موعد عاشقی فرارسد و  پرچم وصال به اهتزاز درآید.

امسال اما قبل از اعلام ممنوعیت زائران ایرانی به کربلا دل‌های عاشقان گرفته بود و چشم‌های شیعیان اشک‌آلود بود، چراکه در این فکر همچو شمع می‌سوختند که چگونه اربعینِ بدون حاج قاسم را تجربه کنند! حاج قاسمی که با رشادت و شهامت، راه کربلا را باز نگاه داشت و مسیر کربلا را از وجود حرامیان پاک نمود، به‌راستی چگونه باید تحمل می‌کردند پیاده‌روی بدون مالک اشتر را؟!

اما نه! انگار کربلا، ما را بدون حاج قاسم نخواست، انگار کربلا هم بدون سردار پذیرای ما نبود، نمی‌خواست ما نائب الزیاره سردارمان باشیم، انگار اباعبدالله می‌خواست به‌تنهایی حاج قاسم عزیزمان را آغوش بگیرد و ما را تنها  دل‌خوش به دعای سردارمان کند.

القصه! امسال کربلا و فراقِ مسیر راهِ وصالِ اربعین برایمان عبرتی شد که رسیدن به حسین (ع) به همین سادگی نیست، طلبیدن می‌خواهد، شاید می‌خواست به ما بفهماند که غره نشوید به طلبیده شدن‌هایتان، این رسم عاشقی است.

خدا می‌داند که چه اربعینی است امسال، غم اشک و غم یار چنان دل‌ها را سوزانده چنان چشم‌ها را جاری کرده که تاریخ تا به امروز چنین سوز عاشقی را ندیده بود، در این میان عاشقان اباعبدالله (ع) از مسجد امام علی علیه‌السلام شهرک شهید منتظری محله سنگ‌سازی رشت خانه‌به‌دوشی کردند و عصر روز اربعین با کارناوال ماشین به خانه شهدای مدافع حرم رفتند، روضه خواندند و گریه کردند تاکمی از غم فراق اربعین را التیام بخشند.

جوانان پایگاه جوادالائمه مسجد امام علی (ع) به یاد پیاده‌روی اربعین با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به خانه شهدای مدافع حرم رفتند و سری هم به خواهر امام رضا علیه‌السلام در رشت زدند و سینه‌زنی کردند تا به سهم خود رسم عاشقی را به‌جای آورند، باشد که عبرتی بگیریم از این فراق.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار