کد خبر: ۱۳۵۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
گروه استان‌ها- عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: اگر دولت تصمیم دارد جریمه‌ای برای افرادی که دستورالعمل‌ها را رعایت نمی‌کنند در نظر بگیرد موظف است در قالب لایحه‌ای به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند و سپس اجرا شود.

حجت‌الاسلام حسین میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان ، در رابطه با اعلام جریمه‌های نقدی دولت برای کسانی‌ که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند اظهار داشت: دیروز خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه دولت برای کسانی‌ که دستورالعمل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا را رعایت نمی‌کنند جریمه‌هایی تصویب کرده‌ است.

وی ادامه داد: حرف من این است که قانون‌گذاری در جمهوری اسلامی ایران جزو اختیارات مجلس شورای اسلامی بوده و این تعدی به دایره وظایف و اختیارات مجلس توسط دولت خلاف اصول 57، 58، 71 و 79 قانون اساسی است و نباید اتفاق بیفتد.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر دولت تصمیم دارد جریمه‌ای برای افرادی که دستورالعمل‌ها را رعایت نمی‌کنند درنظر بگیرد، موظف است در قالب لایحه‌ای به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند و در صورتی‌ که آن لایحه توسط مجلس به تصویب رسید این جریمه‌ها را اعمال کند.

انتهای پیام/174/ح

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار