کد خبر: ۱۳۶۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
وزارت دفاع روسیه، اظهارات مستشار نظامی آمریکا در اوکراین درباره "تجاوز دائمی روسیه" را دروغ محض نامید و هشدار داد: چنین سخنانی تنها مقامات کی‌یف را به سمت راه حل نظامی مناقشه دونباس سوق ‌می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، وزارت دفاع روسیه به طرف آمریکایی هشدار داد که سخنان سرهنگ "بریتانی استوارت" مستشار نظامی آمریکا در کی‌یف درباره اقدامات مشترک نیروهای مسلح آمریکا و اوکراین برای مقابله با "تجاوزات روسیه"، محتوای کاملاً دروغ داشته و تنها  طرف اوکراینی را به سمت حل و فصل نظامی درگیری‌های داخلی در منطقه دونباس سوق می‌دهد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

طبق این اطلاعات، در تاریخ 16 اکتبر (25 مهر ماه)، وابسته نظامی سفارت ایالات متحده در مسکو به اداره اصلی همکاری‌های نظامی بین المللی وزارت دفاع فدراسیون روسیه دعوت شد و به طرف آمریکایی گفته شد که اظهارات مستشار نظامی آمریکا در کی‌یف محتوایی غیرواقعی و دروغ و ماهیتی تحریک آمیز دارد و طرف اوکراینی را به سمت راه حل نظامی مناقشه دونباس سوق می دهد.

وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که چنین اظهاراتی با ادعای پنتاگون مبنی بر اینکه هیچ جایگزینی برای حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه داخلی در شرق اوکراین وجود ندارد، مغایرت دارد.

روز چهارشنبه، بریتانی استوارت، روز ملی "مدافع اوکراین" را به نیروهای مسلح اوکراین تبریک گفت. اظهارات وی در وب سایت رسمی سفارت آمریکا منتشر شد.

این مقام نظامی یادآور شد که آمریکا به مردان و زنانی که "در تلاش برای دفاع از خط مشی اروآتلانتیکی اوکراین و همچنین حفاظت از مرزهای کشورشان در برابر تجاوزات دائمی روسیه" ادامه می دهند، درود می فرستد.

وی همچنین از آنها به خاطر "از خودگذشتگی و اینکه هر روز در معرض خطر قرار دارند" تشکر کرده و اطمینان داد که ایالات متحده "شریک همیشگی" اوکراین بوده و خواهد بود.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار