کد خبر: ۱۳۶۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
گروه استان‌ها - نخستین جشنواره منطقه‌ای موسیقی سنتی مهر در کاشان در حالی برگزار می‌شود که وضعیت کاشان از لحاظ شیوع ویروس کرونا قرمز و خطرناک است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، با لغو محدودیت‌ها و فعالیت مراکز پرخطر برخی برنامه‌ها نیز مجددا در کاشان آغاز به کار کرده است و نمونه آن برگزاری نخستین جشنواره منطقه‌ای موسیقی سنتی مهر در کاشان است.

این برنامه به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و شورای هنر شهرداری کاشان برگزار می‌شود در حالی که کاشان از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز و خطرناک است.

کادر درمان بیمارستان شهید بهشتی کاشان از ابتدای اسفندماه سال گذشته تاکنون بدون هیچ وقفه و استراحتی به امر درمان بیماران کرونایی و حاد تنفسی مشغول بودند و در این برهه از زمان خسته شدند و به نظر می‌رسد روندی فرسایشی داشته باشند.

آمار قابل توجه مبتلایان به ویروس کرونا و افزایش مرگ و میرها در کاشان نیز گواهی می‌دهد که شهرستان کاشان از نظر شیوع ویروس کرونا وضعیت مناسبی ندارد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز توسط مردم در حد و انتظار مسئولان بهداشت و درمان نیست.

سوال اینجاست که مسئولان امر در این زمینه بر اساس کدام ضابطه و قانونی و بر اساس چه استدلالی مجوز برگزاری چنین مراسمات و مراکز تجمعی را صادر می‌کنند در حالی که خبرنگار تسنیم در گفت‌وگو با رئیس شبکه بهداشت و درمان خواستار تداوم محدودیت‌ها حداقل تا پایان هفته جاری را خواستار بود.

سیدعلیرضا مروجی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان کاشان نیز شخصا با درخواست رسمی از فرمانداران شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل درخواست داشت که محدودیت‌های کرونایی حداقل تا پایان هفته جاری ادامه داشته باشد.

دوگانگی رفتار مسئولان و مشاهده آن توسط مردم، شهروندان را به نحوی دچار سردرگمی کرده است و این جای سوال است که برگزاری چنین جشنواره‌ای در برهه فعلی ضروری است؟

این سوالی است که لازم است مسئولان شهرستان کاشان به آن پاسخ دهند.

انتهای پیام/801/ت

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار