کد خبر: ۱۳۶۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸

 

بلبرینگ که نام خود را بدون تغییر از کلمه انگلیسی Ball bearing گرفته است یکی از پر مصرف ترین قطعات و اجزای ماشین آلات صنعتی محسوب می شود. تقریبا بر روی تمامی ماشین آلات دینامیک صنعتی از یک یا چند نوع بلبرینگ، رولبرینگ و یا یاتاقان استفاده می شود. تمامی انواع و دسته بندی های بلبرینگ در زیر دسته یاتاقان ها قرار می گیرند بدین معنا که یاتاقان ها در دسته هایی بزرگ تر در بر گیرنده انواع بلبرینگ و رولبرینگ می باشند. بلبرینگ ها یک مبنای ساده برای عملکرد دارند و آن جلوگیری از لغزش و سایش و تعلیق حرکات دینامیکی به حالت غلطشی می باشد.

انواع و دسته بندی های متفاوتی برای بلبرینگ ها می توان در نظر گرفت اما دسته بندی بر حسب نوع بار تعلیقی مناسب ترین و مهندسی ترین این روش ها می باشد. از این منظر بلبرینگ های شیار عمیق با بیشترین میزان کاربری در صنایع از نوع بلبرینگ شعاعی، بلبرینگ های کف گرد از نوع بلبرینگ های محوری که بر روی محور های عمودی بسته می شوند، بلبرینگ های خود تنظیم که در دسته بلبرینگ های شعاعی قرار داشته و قابلیت تنظیم زاویه اتصال خود بر روی شافت را دارند و بلبرینگ های تماس زاویه ای که بار های ترکیبی را در سرعت های زاویه ای بالایی تعلیق می کنند قرار دارند.

فاکتورهای موثر بر قیمت بلبرینگ صنعتی

بلبرینگ ها با توجه به کاربری بسیار گسترده و صنایع بسیار متنوعی که مصرف کننده این قطعه صنعتی هستند در سایز های متنوع با شکل های مختلف و با برند های مختلفی تولید میشوند. اهمیت کیفیت بالای بلبرینگ به اندازه ای است که در میان اجزای اصلی قرار گرفته و در انتخاب بلبرینگ و خرید تمام تلاش برای خرید بهترین و با کیفیت ترین بلبرینگ صنعتی می باشد چرا که هر گونه شکست و یا اختلال در کار بلبرینگ صنعتی می تواند موجبات شکست قطعاتی بسیار گران بها را به همراه داشته باشد. اما قیمت بلبرینگ صنعتی تابع فاکتور های متعددی می باشد. مهمترین فاکتور های موثر بر قیمت بلبرینگ های صنعتی عبارتند از:

  • سایز بلبرینگ صنعتی: متریال بکار رفته در تولید بلبرینگ از جنس فولاد سخت با درجه تنسایل بالایی می باشد از این رو با بالا رفتن سایز بلبرینگ میزان متریال بکار رفته نیز بالا رفته و قیمت بلبرینگ افزایش می یابد. لازم به ذکر است که بلبرینگ های مینیاتوری در سایز های بسیار ریز نیز با توجه به دقت بالایی که در تولید آنها بکار گرفته شده است قیمت نسبتا بالایی دارند.
  • برند تولید کننده: دومین فاکتور موثر بر قیمت بلبرینگ صنعتی برند تولید کننده آن است. امروزه برند های مختلفی در دنیا به تولید بلبرینگ مشغول هستند که در میان آنها می توان به SKF, FAG, INA, TIMKEN, KOYO, NTN, NSK, NACHI اشاره نمود. برند های مختلف تولید کننده بلبرینگ از تکنولوژی های خاص خود برای تولید استفاده کرده و محصول نهایی دارای مقاومت فشاری مختلف، ساچمه هایی با درجه سختی و صیقل مختلف، انتقال حرارت و میزان اصطکاک مختلفی هستند و در کل برند تولید کننده یکی از مهم ترین فاکتورها در کیفیت بلبرینگ صنعتی می باشد.

 

خرید بلبرینگ مناسب ماشین آلات

بلبرینگ به عنوان یکی از اصلی ترین قطعات در صنعت شناخته می شود، از آنجایی که امروزه دستگاه های تولیدی و صنعتی مختلفی در کارخانجات تولیدی و صنعتی گوناگون مشغول به فعالیت می باشند به همین منظور لزوم وجود یک فروشگاه اینترنتی بلبرینگ که توانایی عرضه اینترنتی انواع بلبرینگ با مشخصات گوناگون را داشته باشد بیش از پیش احساس می شد از این رو فروشگاه بلبرینگ انصاری تاسیس شد تا بلبرینگ هایی با بالاترین کیفیت را در اختیار افرادی که قصد خرید بلبرینگ را از فروشگاه بلبرینگ انصاری را دارند قرار دهد به همین منظور در صورتی که به دنبال خرید اینترنتی بلبرینگ می باشید می توانید به بخش محصولات موجود بر روی سایت مراجعه نموده و بلبرینگ مورد نظر خود را جست و جو نمایید.

از آنجایی که بلبرینگ یکی از قطعات صنعتی با اطلاعات فنی بسیار دقیق می باشد انتخاب بلبرینگ برای ماشین آلات نیاز به اطلاعات فنی و صنعتی دقیقی از انواع بلبرینگ و شرایط خاص کاری آنها دارد. از این رو در صورت نیاز به جایگزینی یک بلبرینگ با بلبرینگ جدید می بایست طبق دستور العمل تولید کننده ماشین آلات و بروشور آنها عمل کرده و در صورت نیاز با دریافت مشاوره فنی پیرامون انتخاب و خرید بلبرینگ اقدام نمایید.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار