کد خبر: ۱۳۷۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر جهاد کشاورزی گراش گفت: این میزان خرما از سطح بیش از یک هزار و ۴۰۰ هکتار از نخلستان‌های این شهرستان برداشت شده که بخش عمده‌ای از آن به استان‌ها مختلف فرستاده می‌شود. زاهدی، خاصویی و شاهانی از مهمترین ارقام موجود خرما در شهرستان گراش است.

حسن مرادی با اشاره به اهمیت حفظ و نگهداری از ارقام سنتی و بومی نخیلات در این شهرستان اضافه کرد: ترویج و توسعه ارقام تجاری همچون پیارم و مجول و همچنین توسعه واحدهای فرآوری و بسته بندی خرما در شهرستان از اولویت‌های برنامه ۵ ساله مدیریت در حوزه باغبانی است.

مدیر جهاد کشاورزی گراش میزان عمل آمدن خرما در هر هکتار را حدود ۶ تن اعلام کرد و گفت: قیمت این محصول توافقی است و نخلداران مشکلی برای فروش خرما ندارند. ایجاد صنایع فرآوری، توسعه زنجیره تولید، اصلاح باغ‌ها و همچنین افزایش میزان صادرات خرما و سایر محصولات کشاورزی از برنامه‌ها و سیاست‌های راهبردی این اداره و سازمان جهاد کشاورزی استان فارس است.

استان فارس با بیش از ۳۰ هزار هکتار سطح زیر کشت خرما و همچنین تولید سالانه افزون بر ۱۸۰ هزار تن جایگاهی ویژه در تولید این محصول مهم باغی در کشور دارد.

شهرستان گراش دارای حدود ۱۲ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی اعم از دیم و آبی است. این شهرستان در فاصله ۳۵۹ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار