کد خبر: ۱۳۷۲۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
رئیس سازمان صمت شمال استان کرمان گفت: بازرسی‌های ما از اصناف نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰۰ برابر افزایش یافته است اما تاثیرگذاری زیادی در جامعه نداشته به دلیل اینکه گرانی سرعت بیشتری نسبت به گران‌فروشی گرفته است و باید برای آن تدبیری اندیشیده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی حسینی‌نژاد در هفتمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان اظهار داشت: بازرسی‌های ما از اصناف نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰۰ برابر افزایش یافته است اما تاثیرگذاری زیادی در جامعه نداشته به دلیل اینکه گرانی سرعت بیشتری نسبت به گران‌فروشی گرفته است و باید برای آن تدبیری اندیشیده شود.

وی عنوان کرد: در شمال استان کرمان ۶۴ هزار واحد صنفی داریم که ۹ هزار ۲۹۰ مورد بازرسی از  این واحدهای صنفی در شهریور ماه سال جاری انجام شده است و درخواست داریم دستگاه‌ها در زمینه تنطیم بازار به ما کمک دهند.

رئیس سازمان صمت شمال استان کرمان افزود: ارزش ریالی پرونده‌های تخلفاتی که تشکیل شده در سال ۹۰ ، ۸ میلیارد تومان بوده، اما در سال جاری ۸۰۷ میلیارد تومان شده است که حدود ۱۰۰ برابر افزایش یافته، اما در مقابل آن چیزی که اکنون در بازار شاهد هستیم بسیار کم است.

حسینی‌نژاد تصریح کرد: عموما انبارها و مراکز مهم را تا کسب‌های خرد را مورد بازرسی و رصد قرار داده‌ایم، سه اتحادیه استان کرمان که نقش بیشتری در سبد خانوار دارند مقرر شد که قیمت‌ها را به صورت روزانه در واحد صنفی خود به صورت آنلاین اعلام کنند تا مردم از قیمت کالاها آگاهی لازم داشته باشند.

دبیر ستاد تنظیم بازار استان کرمان ادامه داد: قیمت شیر در استان کرمان برای درب واحد صنفی 4500 تومان و برای مصرف کنندگان به ازای هر کیلوگرم شیر فله 5 هزار تومان تعیین شده تا هم نظارت بر واحدهای تولیدی و مراکز فروش را داشته باشیم.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ق

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار