کد خبر: ۱۳۸۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
به منظور تسرییع در بررسی موانع تولید؛
رشت- مرکز فوریت های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی به منظور تسریع در بررسی موانع و حمایت از تولید در گیلان با حضور مسئولان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد دلق پوش عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح این مرکز، گفت: مرکز فوریت‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای حمایت از تولید و رفع موانع سرمایه گذاری و به منظور تسهیل بخشیدن به امور با حضور نمایندگان همه دستگاه‌های مرتبط تشکیل شده است که به صورت شبانه روزی پاسخگو خواهند بود.

رئیس سازمان صمت گیلان هدف از این رویداد را رصد مداوم مشکلات بخش تولید و سرمایه گذاری گیلان دانست و اظهار کرد: در این مرکز، نمایندگان دستگاه‌های مرتبط با بخش تولید و صنعت مستقر شده‌اند و صاحبان صنایع، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران می‌توانند به صورت غیرحضوری، مشکلات خود را برای پیگیری از سوی دستگاه‌های اجرایی مطرح کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن با هم افزایی دستگاه‌های مرتبط که از قبل هماهنگی و آمادگی لازم انجام گرفته است.

دلق پوش با بیان اینکه شرایط تحریم ظالمانه و ویروس کرونا باعث شده است تا برخی واحدهای تولیدی دچار چالش شوند، خاطر نشان کرد: اکنون فرصت مناسبی برای حمایت عملیاتی از صاحبان صنایع و فعالین اقتصادی استان با اتکا به ظرفیت‌های قانونی و توانمندی بومی و داخلی است.

پرداخت بیش از ۱,۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رفع موانع تولید در گیلان

وی به رتبه سوم کشوری استان گیلان در تعداد پرداخت تسهیلات در قالب رونق تولید اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون به هزار و ۷۵۶ واحد بر اساس مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان، بیش از هزار و ۶۶۴ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است که شاهد افزایش ۱۵۱ درصدی جذب تسهیلات نسبت به سال قبل بودیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان تصریح کرد: پشتوانه قانونی این مرکز در ماده ۶۱ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر وجود دارد و در صورت اهتمام جدی دستگاه‌های عضو، می‌تواند به مهم‌ترین ابزار تحقق شعار سال یعنی جهش تولید، از طریق حل و فصل مشکلات و رفع موانع از پیش پای فعالان اقتصادی در حوزه‌های صنعتی و سرمایه‌گذاری تبدیل شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار