کد خبر: ۱۳۸۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱

سلامت نیوز:رییس سازمان غذا و دارو با رد خبر ایرانی بودن داروهای مکشوفه در عراق از اختصاص ارز برای تامین انسولین خبرداد.


به گزارش سلامت نیوز، دکتر شانه ساز در نشست خبری با خبرنگاران از طریق ویدئوکنفرانس گفت:« علیرغم تمام مشکلاتی که دشمنان می خواهند در روند تامین دارو و تجهیزات پزشکی در کشورمان ایجاد کنند از نیمه دوم شهریور ماه با تسهیل روند تخصیص ارز، نگرانی هایمان درباره تامین کاهش دارو و تجهیزات پزشکی کاهش پیدا کرد. بسیاری از اقلامی که نگران بودیم در ماه های آینده با کمبود مواجه شویم به ذخایر اطمینان بخش برگشت. امروز می توانیم به بیماران اطمینان دهیم که از بابت دارو و تجهیزات پزشکی نگرانی نداشته باشند.»


وی در ادامه گفت:« با ارزی که برای تامین اقلام درمان بیماران مبتلا به کرونا تخصیص پیدا کرد ضریب اطمینان ما بسیار بالاتر هم خواهد رفت. امروز علیرغم اینکه متاسفانه شاهد افزایش تعداد بیماران در بیمارستان ها هستیم در تامین دارو و تجهیزات هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد آنچه درخصوص کمبود داروهای درمان کرونا می شنویم به حوزه غیربیمارستانی مربوط می شود.»


وی درباره قیمت ماسک در داروخانه ها گفت:« قیمت ماسک را ظرف دو سه هفته گذشته به قیمت رسمی برگرداندیم و ماسک با قیمت ۱۳۰۰ تومان در همه داروخانه های کشور قابل دسترسی است. در مورد تامین اکسیژن به دلیل بالارفتن بار بیماری ها نگرانی هایی وجود داشت که خوشبختانه امروز هیچ نگرانی در این زمینه نداریم و قیمت آن رسما توسط کمیسیون قیمت گذاری دارو تعیین شده است و با کمک سازمان حمایت این مورد هم برطرف شد.»


دکتر شانه ساز افزود:« در حال حاضر پیگیری می کنیم قیمت انسولین قلمی کاهش پیدا کند. قیمت انسولین قلمی در کشور بالاتر از نُرم بین الملی و کشورهای منطقه عرضه می شود که با پیگیری ها انسولین را با رقم های پایین تری تامین می کنیم. بسیاری از حواشی که به کمبود انسولین دامن می زند موضوع اصلاح قیمت انسولین است و در زمینه تامین انسولین قلمی امروز بیش از سال گذشته تخصیص و تامین ارز داشته ایم و جلوی قاچاق این اقلام تا حد زیادی گرفته شده است.»


وی تاکید کرد:« امروز شاهدیم یک شیطنت رسانه ای توسط شبکه های معاند شکل می گیرد. این شبکه ها سالهاست شاهد این هستند که ملت ما در زمینه دارو و تجهیزات تحریم هستند اما کوچکترین خبری از این رفتار غیرانسانی را منعکس نمی کنند ولی برای خبری کذب مثل کشف داروهای ایرانی در عراق اخباری را به صورت گسترده منتشر می کنند در حالی یک قلم از آن داروها ایرانی نبود. این ۱۹ کامیون حاوی دارو که در عراق کشف شد علیرغم که اینکه گمرک و نیروی انتظامی تاکید کرد هیچکدام ایرانی نبوده اخبار زیادی علیه آن منتشر شد، اطمینان می دهم هیچ کدام از داروها ایرانی نبوده است و دستگاه های متولی قاچاق این بحث را با دقت رصد کردند و امروز این مسله ثابت شده است.»


وی خاطرنشان کرد:« ما امروز به دلیل کم شدن مسافرت های بین ایران و کشورهای منطقه به دلیل کرونا، حتی دیگر خروج دارو را به صورت مسافری کمتر شاهد هستیم. سامانه تی تک می تواند هر دارویی را در هر نقطه شناسایی کند و بلافاصله به ما اطلاع دهد که دارو و تجهیزات از کدام بخش از زنجیره تولید خارج شده است. امروز به امکانات و تکنولوژی جدیدی دسترسی یافتیم که می توانیم در این زمینه با اطمینان بیشتر صحبت کنیم. در خصوص کمبودهای دارویی آمار کمبودها کاهش یافته است. درباره واکسن آنفلوانزا یک میلیون و هفتصد هزار دوز تامین شده که از طریق مراکز بهداشتی و درمانی در دسترس قرار می گیرد.»


ادامه دارد...

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار