کد خبر: ۱۳۸۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان،گفت: شهرداری‌های این استان پایین ترین سرانه درآمدی در بین شهرداری های کشور را دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کنارک، منصور بیجار در همایش شهرداران استان سیستان و بلوچستان در کنارک، اظهار کرد: در استان سیستان و بلوچستان 50 نقطه شهری وجود دارد که ۴۹ شهر صاحب شهرداری است که اخیرا دو تا شهرداری جزینک در حوزه سیستان و اسماعیل آباد در خاش فعال شدند.

وی تصریح کرد: براساس آمار جمعیتی ۵۰ درصد از جمعیت استان سیستان و بلوچستان از خدمات شهری استفاده می کند و بیش از ۹۵ درصد جمعیت استان در مقاطع مختلف زمانی از خدمات نقاط شهری استفاده می کنند.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این همایش ایجاد فضای تبادل اطلاعات و افکار است.

فرماندار کنارک نیز در این همایش،گفت: ۴ قطعه پروژه مهم ترانزیتی کنارک به جاسک  تغییر پیمانکار شده است و این پروژه تا پایان دولت در مسیر بهره برداری قرار می گیرد.

حمیدالدین یوسفی با اشاره به اینکه بزرگترین اسکله صید و صیادی کشور و پایتخت موزستان کشور در این شهرستان قرار دارد،اظهار داشت: درحوزه صید و صیادی پروژه بندر صیدی بندرتنگ با سرمایه‌گذاری  قریب ۲۰۰میلیارد تومان در حال تکمیل شدن است.

وی تصریح کرد: بزرگترین سد مخزنی استان با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دهستان کهیر با ۳۱۵ میلیون مترمکعب با تلاش استاندار و معاون عمرانی استانداری تامین منابع مالی شده است و امید است تا پایان دولت این پروژه به بهره‌برداری برسد.

 فرماندار کنارک ادامه داد: کشت و صنعت مکران گوردیم واقع در این شهرستان بعنوان پروژه شاخص و محرک در دو حوزه شیلات و کشاورزی است.

یوسفی خاطرنشان کرد: در کنار همه ظرفیت های شهرستان کنارک، نیروی انسانی فعال و مردم های خونگرم و دریا دل و مهمان نواز مثل دریا بخشندگی و سخاوتمند هستند.

شهرداران تلاشگران عرصه سازندگی شهری هستند

شهردار شهر بندری کنارک نیز در این همایش با تبریک هفته وحدت،گفت: این همایش ها باعث می شود شهرداران چالش های که در حوزه مدیریتی خودشان دارند در طول مدیریت یک همفکری شود تا مشکلات رفع شود.

درویش بلوچ نیا افزود: تلاش کارکنان ایثارگر شهردارهای استان سیستان و بلوچستان در کنار جان‌فشانی کادر درمانی در مبارزه با ویروس منحوس کرونا از اولین ساعات اعلام شیوع این بیماری تا به امروز ستودنی و قابل‌تقدیر است.

وی ادامه داد: تمام عزم خود را جهت آبادانی و رشد روز افزون شهر کنارک به کار گرفتیم و در این راه به کمک شهروندان فهیم،شهری زیبا در دل سواحل مکران خواهیم ساخت.

انتهای پیام/3139

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار