کد خبر: ۱۳۹۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: حوزه هنری علیرغم محدودیت‌های جدی در بخش اعتباری، با تمام توان خود در خدمت اصحاب فرهنگ و هنر بوده و این همراهی موجب شده است که در بخش‌های مختلف تولیدات ارزشمندی عرضه شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، امین مرادی پیش از ظهر امروز در دیدار با معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستانضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته، بیان کرد: امروز اعتماد و همراهی هنرمندان در تمامی عرصه‌ها یکی از سرمایه‌های اصلی حوزه هنری استان کردستان به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: حوزه هنری علیرغم محدودیت‌های جدی در بخش اعتباری، با تمام توان خود در خدمت اصحاب فرهنگ و هنر بوده و این همراهی موجب شده است که در بخش‌های مختلف تولیدات ارزشمندی عرضه شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: در راستای اجرایی کردن شعار تولید محوری در بخش‌های مختلف موسیقی، هنرهای نمایشی، فرهنگ و مطالعات پایداری و سینما، طی چند سال اخیر فعالیت‌های خوبی اجرایی و عملیاتی شده است.

وی کردستان را قطب اصلی تولید فیلم کوتاه در کشور عنوان کرد و افزود: در اکثریت جشنواره‌های ملی و بین المللی شاهد حضور آثار تولیدی حوزه هنری کردستان هستیم و در کنار این مهم موفقیت‌های مهمی نیز از سوی فیلمسازان جوان در این عرصه به دست آمده است.

مرادی ضمن اشاره به برگزاری برنامه‌های موثر فرهنگی و هنری در استان کردستان، یادآور شد: حوزه هنری در کنار توجه به تولید، جشنواره‌ها و رویدادهای مختلفی را در بخش‌های موسیقی عرفانی، نمایش، فیلم کوتاه و ... راه اندازی کرده و شماری از این رویدادها در سطح بین‌المللی برگزار می‌شوند.

وی به تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در استان کردستان اشاره کرد و افزود: امروز پردیس سینمایی بهمن سنندج به عنوان یکی ازمهم‌ترین زیرساخت‌های فرهنگی در کردستان، در حال ارتقاء است و چهار سالن جدید به این مجموعه اضافه شده است.

مرادی به راه‌اندازی پردیس سینمایی سقز هم اشاره کرد و گفت: علیرغم محدودیت‌های ایجاد شده به دلیل شیوع ویروس کرونا، کار احداث پردیس سینمایی سقز در دست اجراست و با بهره‌برداری از آن دومین شهرستان پرجمعیت استان صاحب سینما می‌شود.

وی ضمن اشاره به توسعه و ارتقاء سینما آزادی بیجار، عنوان کرد: سینما آزادی بیجار که در سال 96 راه اندازی شده بود هم اکنون در حال ارتقاء است و دو سالن جدید نیز به این مجموعه اضافه شده است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان از آمادگی برای همکاری و تعامل با سایر متولیان امر فرهنگ در این استان خبر داد و اظهار کرد: ما اعتقاد داریم که در سایه کار مشترک می‌توان به نتایج بهتری نیز دست یافت و به همین دلیل آمادگی داریم که با سایر متولیان بخش فرهنگ، همکاری و تعامل نزدیکی داشته باشیم.

انتهای پیام/2330/71

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار